A BMW közleményben támasztja alá az eddig csupán folyosói pletykák szintjén hangoztatottakat, Davide Tardozzi és a BMW közös jöv?jét. A bajorok és a Ducati Xerox csapatától szokatlan hirtelenséggel megvált maestro együttm?ködését minden orgánum tényként kezelte már egy ideje, de hivatalos meger?sítést csak most nyert az ügy, Tardozzi maga is határozottan beszél terveir?l. Január 22-t?l a portugáliai Portimao pályáján már tesztelnek a superbike-osok.
‘Nem lehetnek nagy céljaink idén’ – mondja az olasz szakember, ‘valami olyan évünk lesz, mint az Apriliának volt a tavalyi. Néhány dobogós helyre jók lehetünk, talán egy futamgy?zelemre is, de amire igazán fókuszálunk, az a 2011-es szezon.’ Id? tehát b?ven van a kibontakozásra. Tardozzi három évre szóló kontraktust írt alá a BMW-vel: ‘A BMW-sekkel nagyon meg vagyok elégedve. Nyitva van akár egy olyan lehet?ség is számomra, hogy az idény végén elhagyjam a hajót, ha úgy akarom. Ugyanakkor hosszabbíthatunk is a szerz?dés id?tartamán.’
Még több S1000RR superbike-ért klikk a képre!
Külön érdekesség, hogy a MotoGP közelmúltban bejelentett szabályváltozásai (nemsokára újra ezer köbcentis motorok versenyeznek majd a gyorsasági királykategóriában) akár azt is eredményezhetik, hogy a Motorrad a GP-ben köt ki. Ez tetszene is egyébként Davide mesternek: ‘Miért is ne? ?szinte leszek, nagyon is közel áll a szívemhez a MotoGP… tehát ha lesz ilyen lehet?ség, élnék vele. Az új kiírás 81 mm-ben maximalizálja a furatot, az S 1000 RR-é 80 mm… a legnagyobb a szériamotorok között.’
A közeli jöv?nél maradva, Portimao után Valenciába látogat majd a csapat, ahol a Ducatival és az Apriliával osztoznak majd a Ricardo Tormón. ‘Kapunk egy-két pofont, de legalább lemérhetjük, hogy hol is tartunk valójában.’ A 2010-es WSBK-idény legnagyobb favoritjának Tardozzi egyébként is Max Biaggit tartja és nagy Aprilia-Ducati párbajt vár. ‘A tavalyi szezon tükrében bizton állíthatom, hogy Biaggi a leginkább esélyes a címre. Lehet, hogy 38 éves, de olyan, mint Troy Bayliss volt: nagyon egyben van és különösen motivált.’
A BMW újdonsült kapitánya semmilyen tüskét nem ?riz egykori kenyéradójától, a Ducatitól. ‘Még csak az kéne. Sok mindenben változtatnak ?k is, de az alapok, a gárda és a motor jók. Nincs ok, ami miatt rosszabbnak kéne lenniük, mint 2009-ben. Egyértelm?en a bajnokságért fognak harcolni.’ Tardozzi a MotoGP-s sanszokról is nyilatkozott, a gyorsasági vb-n Casey Stonert várja a csúcsra – ‘Nem félek kimondani, hogy szerintem a Ducatinak van a legjobb versenyz?je. A tesztelésre vonatkozó új szabályozások nekik kedveznek. Casey-nek elég egy kör is, hogy gyors legyen.’
Legutóbbi hozzászólások