EST. 2002

DCT a Fireblade-ben is 2011-t?l?

Azt már múlt év szeptemberében beismerte a Honda, hogy az új VFR-ben debütáltatja majd az automata és félautomata üzemmódokban használható okos, „gombnyomogatós” Dual Clutch Transmissiont, most pedig már azt is tudjuk, melyik lesz a sorban következ? Honda modell, amelyik megkapja a duplakuplungos váltóm?vet.

A Honda Motor Corporation legfrissebb szabadalmi beadványain egy DCT-s Fireblade a f?szerepl?. A CBR azonban nem egy az egyben fogadja az új technikát, f?leg az elektronikán próbáltak egyszer?síteni a Honda mérnökei: a második generációs váltó állítólag kevesebb szenzorral is beéri majd, mint a VFR, és annak ellenére, hogy a két változat alapkialakítása megegyezik, az ezres soros négyhengeres szupersportolóban a váltó méretét is sikerült csökkenteni.


A „sima” és a duplakuplungos VFR1200F ára közötti körülbelül négyszázezer forintos szakadék azonban sz?külhet a CBR esetében, lévén az egyszer?bb elektronika olcsóbb. A gyár tervei szerint az elkövetkez? néhány évben termékpalettájának nagy részéhez kínálni fogja a duplakuplungos váltót – lehet tippelni, hogy melyik modell kerül sorra legközelebb. A Gold Wing, talán?

ugrás fel