Hirdetés
Kezdőoldal Magazin DCT az R1-nek is?

DCT az R1-nek is?

Hirdetés

Megfordult a világ, ez egyértelm?. Az európai gyártók, hihetetlen, de lekörözték a japánokat elektronikában. BMW S1000RR, Ducati 1198, MV Agusta F4 és még sorolhatnánk – mindben széria a kipörgés-gátló, míg a japánok még semmit sem tettek le az asztalra ezen a téren. De ami késik, nem múlik.

A CBR1000RR Fireblade például csak azért nem újul(t) meg, mert még nem készült el hozzá a TC, alias a traction control, ami egyébként ha elkészül, „hátsófékes” lesz, tehát nem teljesítményelvétellel, hanem a hátsó kerék megfékezésével próbál majd úrrá lenni a kerék túlpörgésén. Ha már kifejlesztették a világ egyik legjobb és legkomplikáltabb blokkolásgátlóját, akkor már azt a szálat viszik tovább TC-téren is, gondolhatták.



A 2011-es R1 színválaszték.

Na de a Yamaha, és az új R1: a 2011-es Yamaha sajtóanyagok között már megtalálható a jöv? évi R1 színválasztéka (lásd fent), ez pedig azt jelenti, hogy se az Intermoton, se az EICMÁ-n nem várható új verzió a legnagyobb YZF-b?l, ellenben „gyárközeli értesülések szerint” – de szeretjük az ilyet! – a 2012-es Yamaha kínálatban egy minden porcikájában megújult R1 hordozza majd azt a bizonyos zászlót.

A kipörgés-gátlót szinte készpénznek vehetjük, abból is egy versenyszint?, extraokos, (netán) programozható (?) verziót vet majd be Iwata, de a verseny ABS megjelenése sem kizárt – valahogy lépést kell tartani a BMW által elindított TC-lavinával.

Ebben pedig egy R1 a f?szerepl?…

Igen ám, de a hangvillás gyártó még egy lépéssel tovább megy, hiszen az elektro-jóságok mellé – megint csak állítólag – egy duplakuplungos váltót is készít az R1 2012-es kiadása számára. A Honda volt az els? gyártó, aki a kétkerek?ek világába behozta ezt a technológiát, a DCT-s VFR bemutatója után gyorsan hozzá is tették, hogy kés?bb egyéb modellekben is be fogják mutatni a Double Clutch Transmissiont, például az új CBR1000RR-ben, erre föl pedig, úgy t?nik, a Yamaha is fejlesztési sprintbe kezdett.

Duplakuplungos lesz az R1 is tehát, a mechanika extra súlyát a váltási id?k megfelez?désével ellensúlyozza a rendszer, no meg a váltások leegyszer?södésével: egyre gyakorlatlanabb motorosoknak adva meg ezzel a lehet?séget hogy minél nagyobb biztonságban élvezhessék utcai versenymotorjaikat. Elektronikákkal és mechanikai különlegességekkel telet?zdelve várhatjuk az elkövetkez? évek modelljeit tehát – szép új világ? Döntse el mindenki saját ízlése szerint, a fejl?dés azonban megállíthatatlannak t?nik. Csak az irány jósága kérdéses…