EST. 2002

Dizájnerpápát igazolt a Confederate: Pierre Terblanche újra rajzol!

Jóideje nem hallottunk Pierre Terblanche fel?l – az utolsó hírünk az volt róla, hogy elhagyta a Norton fedélzetét. A zseniális Massimo Tamburini dél-afrikai nemzetiség? tanítványát, aki sok tekintetben túlszárnyalta mestereit, a Piaggio csoport foglalkoztatta még, néhány érdekes Moto Guzzi-koncepció született meg keze nyomán, aztán szó volt egy esetleges nortonos visszatérésr?l, de konkrét hír semmi.

A legendás Ducatik (az els? Multistrada- és Hypermotard-generáció, Supermono, MH900e, Sport Classic sorozat és az ellentmondásos 999 – és 749 – , amiért sokan jelképesen megkövezték, mivel túlságosan eltért a maestro Tamburini jegyezte 916, 996, 999-vonaltól…) tervez?je a jelek szerint újra olyan motorokat rajzolhat, amiken aztán az emberek boldogan gurulhatnak szerte a világban – a koncepció-korszak után nem más, mint a Confederate Motorcycles adja meg a lehet?séget erre Terblanche-nak.

Termékfejlesztési f?nök lesz a déli gyártónál, az amerikaiak már hivatalosan be is jelentették, ahogy illik. Az ‘egzotikus’ utcai motorjairól híres gyár f?nöke, H. Matthew Chambers nyilatkozatában természeténél fogva lázadónak nevezte Pierre-t, olyannak, aki nem alkuszik meg – és ez az attit?d táplálja a Confederate szellemiségét is. ‘Intelligens, bátor, szókimondó, és ez nálunk egyt?l egyig erénynek számít.’

‘Az emberek itt Délen kimondottan kedvesek, nyitottak és szívélyesek. Emlékeztet az els? éveimre Dél-Afrikában. Biztos vagyok benne, hogy pár éven belül sikeres termékek kerülnek ki innen, mert ez a cég nemcsak kreatív, de arra fókuszál, hogy ledöntse a konvenciók láthatatlan falait. Szokom a gondolatot, hogy lesz egy ember az irodájában, aki a fontos döntéseket hozza, meg leszek én a gyárban, a másik oldalon. Ha üzletr?l van szó, az amerikaiak hozzáállása igazán felüdít?, itt a pohár mindig félig teli van és az emberek arra koncentrálnak, hogy mit tudnak megcsinálni, nem arra, hogy mit nem.’

Ennél vélhet?en valamivel egyszer?bb motorokat fog rajzolni Terblanche: Hellcat X132

‘Formatervez?ként mindig is csodáltam a Confederate dolgait, innovatívnak és eredetinek tartottam a termékeiket. Túl jó ajánlatot kaptam ahhoz, hogy visszautasítsam: részese lehetek egy cég növekedésének egy expanziós id?szakban, és a motorok karakterének minden apró részletét meghatározhatom. Eleget dolgoztam nagy cégeknél, ahol értekezletet kell összehívni minden egyes alkalommal, hogy egy csavar másképpen legyen. A Confederate a teljes kreatív szabadság ígérete számomra, nagy munkát fogunk végezni, szabad, strukturálatlan környezetben!’ – monddta Terblanche.

ugrás fel