EST. 2002

Donington Park: Spies és Crutchlow sakk-matt

Kell már egy kis Yamaha-siker a superport-világbajnokságnak. A Ten Kate csapat dominanciája meghatározó volt az elmúlt hét évben. Foret, Vermeulen, Muggeridge, Charpentier kétszer, Sofuoglu, Pitt – ?ket emelte magasba a 600-as CBR. Mégis minden összehasonlító tesztet az R6-os nyer meg széria alapon. Végre kapott egy megfelel? motorost a verseny specifikáció.

Pedig az els? verseny után még minden szép volt a holland csapatnál. Sofuoglu visszatérvén sikertelen superbike-os kiruccanásából, ott folytatta, ahol abbahagyta 2007-ben. Aztán valami megváltozott. A Ten Kate motorok er?fölénye mára elt?nt. S?t, küszködnek. Eugene Laverty és Cal Crutchlow árnyékában. Újra jó supersportot nézni.

Bár a doningtoni viadal nem öregbítette a sorozat hírnevét, elég unalmasra sikeredett. Laverty már a harmadik körben elszállt a Melbourne hajt?ben. A hátsó gumi ugrott ki egy cigiszünetre kigyorsításkor. Laverty szerencséje az volt a man?verben, hogy a megcsúszás után már nem is akart megtapadni, így a katapultálós része elmaradt a piruettnek.

McCoy újra a régi?

Joan Lascorz meg még mindig kevés Crutchlow-hoz, aki hazai pályán úgy játszott vele, mint macska az egérrel. A negyedik körben el?zött és meg sem állt a célig. Szórta a körrekordokat lazán és vidáman. Itt már el is d?l az els? két hely sorsa. De mégsem ?k ketten voltak a forduló igazi h?sei. Laverty és McCoy érdemelték ki ezt a címet.

A powerslide-király hosszú évek óta most szerezte meg a Triumph és saját maga legjobb eredményét. A derék ausztrál megcsillantotta kivételes motorkezelési tudását: nem átallott körbemotorozni a 2007-es világbajnokot. Bronzérmet ért a man?vere. Laverty pedig a parádés felzárkózásával villogott: bukása után visszaesett az utolsó helyig, innen jött föl az ötödiknek és mentette az értékes pontokat.

Crutchlow el?nye 28 egység Laverty-vel szemben öt fordulóval a vége el?tt.

WSS Donington Park 2009. – Verseny

1 – Cal Crutchlow – Yamaha World Supersport Team – 34’15.876
2 – Joan Lascorz – Kawasaki Motocard.com – 34’21.267
3 – Garry McCoy – ParkinGO Triumph BE1 – 34’30.794
4 – Kenan Sofuoglu – HANNspree Ten Kate Honda – 34’38.124
5 – Eugene Laverty – Parkalgar Honda – 34’52.930
6 – Barry Veneman – George White Ten Kate R. – 34’54.955
7 – Gianluca Vizziello – Stiggy Racing Honda – 34’55.854
8 – Gianluca Nannelli – ParkinGO Triumph BE1 – 34’58.609
9 – Danilo Dell’Omo – Kuja Racing – 34’58.906
10 – Andrew Pitt – HANNspree Ten Kate Honda – 35’03.298
11 – James Westmorland – JW Racing – 35’06.083
12 – Patrik Vostárek – Intermoto Czech – 35’06.350
13 – Kev Coghlan – Holiday Gym Racing – 35’06.639
14 – Hudson Kennaugh – Linxcel-Seton Tuning – 35’14.023
15 – Michele Pirro – Yamaha Lorenzini by Leoni – 35’15.632
16 – Arie Vos – Veidec Racing RES Software – 35’32.191
17 – Flavio Gentile – Honda Althea Racing – 35’42.526
18 – Matej Smrz – MS Racing – 35’43.852
19 – Yannick Guerra – Holiday Gym Racing – 35’03.115
20 – Michael Laverty – Echo CRS Grand Prix – 35’16.872

A világbajnkság állása

1 – C. Crutchlow – 185
2 – E. Laverty – 157
3 – K. Sofuoglu – 121
4 – J. Lascorz – 106
5 – A. Pitt – 79
6 – A. West – 75
7 – F. Foret – 63
8 – M. Aitchison – 61
9 – G. McCoy – 55
10 – M. Pirro – 49

forrás: superbike-news.co.uk

ugrás fel