Lerántották a leplet a Ducati 1200-as Superbike motorjáról. A Ducati Xerox Junior csapat által nagy titoktartásban tesztelt gép Misanoban mutatkozott be a Wolrd Ducati Week keretein belül. Troy Bayliss, a regnáló SBK-világbajnok terelgette a karbon mezbe öltözött masinát a rekordnak számító néz?sereg el?tt, aki kicsit visszafogottan nyilatkozott az újdonságról.
„Én is csak most láttam el?ször a gépet. Pár kör után nem tudok messzemen? következtetéseket levonni egyel?re még nem érzem magam otthon rajta, de biztos vagyok abban, hogy a mérnökök mindent megtesznek a siker érdekében. Jelenleg másra kell koncentrálnom, ez csak amolyan bemutató volt. A legfontosabb most, hogy megvédjem világbajnoki címemet, azután szeretnék behatóbban foglalkozni az 1200-as tesztelésével.”
Mint ismeretes, a misanoi vb-futamon döntöttek úgy a Superbike-világbajnokság szabályalkotói, hogy 2008-tól engedélyezik a kéthengeres motorok henger?rtartalmának 1200 köbcentire való emelését, és láss csodát, pár héttel a bejelentés után már nagyjából kész is van az új vas, amir?l eddig nagyon keveset lehet tudni. Küls?re megegyezik az utcai tízkilencvennyolcassal (még szép!), a lényeg a szénszálas idomok alatt van: a V2-es 1200 köbcentisre hízott, és közelebb áll a széria vashoz, mint a jelenleg használatban lév? 999 F07. A szabályok ugyanis kimondják: a kéthengeres blokkokban széria kell legyen a hajtókar, a szelepmozgató himbák, valamint a f?tengely.
A váz szintén az utcai rokontól származik, viszont a futóm? teljes mértékben versenyfejlesztés. Kíváncsian várjuk a további részleteket, már ha egyáltalán tudhatunk ennél többet. Bayliss még a széria modell sajtóbemutatóján mondta: „Máris jobban tetszik a gép, mint a jelenlegi versenymotorom. Biztos vagyok benne, hogy versenyképesebb lesz az utód.” És Troy barátunk nem nagyon szereti a megkomponált PR-dumákat.
Galéria
|
Legutóbbi hozzászólások