EST. 2002

Ducati Superquadrata: a superbike, amit „Rossi fejleszt”

Most, hogy a Ducati kitombolta magát a túraendúrók, a szupermotók, a roadsterek és a powercruiserek között, ideje figyelmet fordítaniuk az ipar azon szegletére is, aminek hírnevüket köszönhetik – érkezik az új Ducati sportmotor!

Hivatalos meger?sítés err?l eddig ez az egyetlen, a szabadalmi hivatalnak benyújtott rajz, ami már a váz nélküli megoldást ábrázolja, bár a pletykák szerint a végleges motoron féloldalas hátsó leng?villa lesz majd. A beadványhoz mellékelt leírás az olasz mérnökök angoljának kiválóságáról tesz tanúbizonyságot. A szöveg tizenkét mondatos és szándékosan nyakatekert, bonyolultan fogalmazott, pedig mondanivalója két szóval összefoglalható lenne: váz elhagyva.

Ducati Superquadrata

Egy Ducati váz nélkül: a 2012-es superbike versenymotor? A hátsó leng?villát leszámítva állítólag igen.

Két masszív karbon elem lesz a motorblokk két végére csavarozva, az els?re a villákat, a m?szerfalat és a tankot er?sítik, üreges belseje légsz?r?ként játszik, míg a hátsón ülni fogunk, és talán a kipufogó is arra lesz elvezetve – a Ducati MotoGP versenymotorok 2009 óta ilyenek, a Ducati Superbike-ok pedig ezek szerint 2012-t?l lesznek ilyenek. Mert ugye nem hittük, hogy a könnyes búcsú után nem következik majd az önfeledt újra egymásra találás a Ducati és az SBK Vb között?

A Superquadrata nev? (ami az extrém furat-löket arányra utal) új er?forrásra plusz húsz lóer?t mondanak, a többire pedig mínusz tíz kilót. Ez egy mostani 1198 R Corse adataiból kiindulva azt jelentené, hogy a szuper-rövidlöket?, valószín?leg szintén desmodromikus szelepvezérlés? ezerkettes vékettes – ami már réges-rég a kutatás-fejlesztési részleg dynóján foroghat – 200 lóer?t tudna, a váz nélküli megoldás pedig 155 kilóra vinné le a száraz tömeget. 200/155? 1,3 lóer? minden egyes kilóra? Ez már négyhengeresek között szólva is hajmereszt? arány.

Ducati Superquadrata

Egy egész jól sikerült photoshop a dupla karbon segédvázas ‘vasról’.

Mindebb?l, na meg ?rossiságának eljöveteléb?l egyenesen következik, hogy a 2011 év végi bemutatón a PR gépezet nem igaz, hogy nem Rossi Superbike-jaként fogja tálalni azt a motort, amit egyébként már minimum három éve biztos, hogy terveznek. De hát ó Istenkém, ennyi fals nemzeti örömködést meghagyhatunk olasz barátainknak, nem igaz?

ugrás fel