EST. 2002

Ducati szpájsot

2010 a túraendúrók éve: megannyi gyártó frissíti fel régi modelljét, többek teljesen frisset és újat dobnak piacra, egyesek pedig matuzsálemeket porolnak le, vagyis inkább csak azok régebben jól cseng? nevét használják fel újra, új modellek keresztel?jénél. Borgo Panigaléból pedig ezt várhatjuk.

Egyre csak dagad és dagad a motorpiac tortáján a túraendúró-szelet, és ez teljességgel érthet?. A hatalmas, beépített dobozos, hifis, tempomatos, miegymásos giga-túramotorok után a nagy túraendúrók a legkényelmesebb kilométerfalók már csak hosszú és magas futóm?vükb?l fakadóan is, könny? ?ket megülni, fürgék és sokoldalúak, ráadásul relatíve olcsók is, a fentebb említett dobozosokhoz képest mindenképpen. A Ducati ez idáig a leveg?-olajos DS-blokkal tovalöködött Multistradával próbálkozott (MI-teszt), de az rút volt, kevés excentrikus egyén vállalta be, hogy egy olyanon meglássák, és nem is volt valami kényelmes.

A suttyomban l?tt képeken kivehet? új Ducati, ha meg is tart valamit a Multistrada „érdekes” egyéniségéb?l, láthatóan ötvözni kívánja azt a rettent? sikeres Hypermotard formai fineszeivel, csak a biztonság kedvéért.

A képek min?sége nem teszi lehet?vé a Honda V4-hez hasonló közeli szemrevételezést, de az már innen is jól látszik, hogy az új Ducati túraendúrónak hatalmas tankja lesz. Nos, amennyiben lépést kíván tartani a szegmens nagyfiújával, a BMW R1200GS-sel, f?leg annak Adventure kiadásával, kelleni is fog neki minden liter: a GS Adventure-nek ugyanis 33 literese van…

Kivehet? még a féloldalas – szerencsére ismét mondhatjuk, hogy – hagyományos, ducatis leng?kar, valamint a dupla féktárcsák elöl, radiális nyergekkel. Meglep?dnénk, ha utóbbi nem egy az egyben a Hypermotard rendszere lenne, maximum nem az S monoblok nyergeivel, hanem „mezei” Brembókkal.

A Multistrada utód szintén kizárólag aszfalthasználatra lesz, a kerekek láthatóan öntöttek, 17 hüvelykesek, sportgumisak – terepezés ergo kizárva, de ez egy mai túraendúrónál amúgy is kezd nem szempont lenni, lásd Triumph Tiger, például. Talán nem is túraendúrónak kellene már ?ket hívnunk, legyenek inkább mostantól túrafunbike-ok!

És a (z egyik) legfontosabb kérdés: 1200-asra felfúrt oldschool DS-blokk, vagy netán Testastretta hajtja majd az ?szi kiállításokra várt Ducati túrafunbike-ot? (talán mégis hagyjuk ezt a nevet…) A választ nem a fenti képr?l tudjuk, de tudjuk: Testastretta lesz benne, pontosabban a Streetfighter blokkja, ami nem meglep?. A túraendúró-szegmensben már nem igazán lehet labdába rúgni holmi, a tinédzserkort már jóval túllépett er?forrásokkal.

További infó az új Ducatiról, ahogy érkezik, a végére pedig két régebbi kép a motorról, még jól leálcázva.

ugrás fel