EST. 2002

Edwards, Capirossi és De Puniet is az SBK-ban köthet ki

Az idei Moto Grand Prix-szezon végén jó néhány pilótaszerz?dés jár majd le, néhány élvonalbeli versenyz? ezért már most a hogyantovábbon töri a fejét, egyesek már el?rehaladott tárgyalásokat folytatnak motorversenyz?i jöv?jük bebiztosítása érdekében.

A Pramac Ducati él-veteránja, Loris Capirossi az egyik közülük. Idei szezonja nem éppen nevezhet? eredményesnek, ezidáig mindössze 29 pontot gy?jtött az olasz, a teljes szezont végigmotorozók közül csak csapattársát, De Puniet-t el?zi meg az összetettben.

A brnói rund el?tt Loris bejelentette, hogy a futam után valami nagy bejelentésre készül… ami elmaradt, de legtöbben arra tippeltek, a többszörös 125-ös és 250-es világbajnok végleg szögre kívánja akasztani a b?rcuccot, hogy visszavonul a 2011-es szezon végeztével. Ez a bizonyos közölnivaló úgy t?nik, átcsúszik San Marino utánra, és ki tudja, talán nem is a visszavonulás, sokkal inkább egy szériaváltás lesz a mondanivaló: a Ducati állítólag a WSBK-ba csábítgatja Capirossit.

„Egyel?re komplikált a helyzet, egyel?re azon töröm a fejem, mihez kezdjek, ha nagy leszek.” – nyilatkozott félig viccesen Capirossi a Gazzetta dello Sportnak. „Superbike? Ki tudja..? Egyel?re még minden elég képlékeny. Nem mondom, hogy versenyeznék abban a szériában, de azt sem, hogy nem.” Hát tessék, ebb?l legyen okos valaki! Az viszont biztos, hogy az új Ducati sportmotor hozományaként várhatóan a bolognai gyártó az ideinél némileg (jóval) nagyobb figyelmet fog szentelni a széria-bajnokságnak, illetve hogy még egy id?söd? motorversenyz?nek igenis teremnek babérok az SBK-ban, lásd a toronymagasan, magabiztosan vezet? Checát. Checa-Capirossi ‘gyári’ Ducati WSBK-duó 2012-ben? Meglátjuk…

A MotoGP másik, már-már öreged?nek is nevezhet? nagyneve, Colin Edwards is jöv?jén gondolkodik manapság, hiszen Tech3-as szerz?dése lejáróban, a csapatf?nök, Hervé Poncharal pedig a minap kijelentette, a Tech3 kész arra, hogy új, friss, fiatal motorversenyz?knek megadja a lehet?séget a GP-bemutatkozáshoz, például Laverty-nek. Ergo Edwards szénája még úgy is kifelé áll, hogy általában ? a legeredményesebb nem-gyári pilóta a versenyhétvégéken, és láthatóan él még benne a t?z.

A GPWeek szerint Edwards egy superbike BMW-vel szemezik, illetve a superbike BMW Edwards-szal, ugyanakkor, érthet?en, még visszafogottak a nyilatkozatok: „Igen, beszéltem velük – mondta Colin a BMW-re – Vannak ötleteink… de persze vannak egyéb ötleteink is. Meglátjuk.” Magyarul több vasat is tart a t?zben a jó Colin. Az egyik ilyen „vas” szintén a WSBK-be vezet, egy Yamahára.

Azt már tudjuk, hogy a Yamaha gyári WSBK alakulata megsz?nik a szezon végeztével, de ez még nem jelenti azt, hogy a 2012-es rajtrácsról hiányozni fognak a gyári támogatású YZF-R1-esek – a ParkinGO csapat a legnagyobb esélyes arra, hogy megörökölje a gyári hangvillás technikát, és ki tudja, talán éppen Edwards lesz az egyik kiválasztott versenyz?. Ugyanakkor mióta megnyitott a Texas Tornado Bootcamp, Colinnak lenne b?ven dolga és elfoglaltsága a versenyekt?l távol is, még a végén ? vonul vissza, és nem Capirossi? Ahogy maga Edwards mondta, „meglátjuk!”

Végezetül De Puniet-r?l, aki személyes blogjában már most elég er?s kijelentéseket tesz a jöv?t illet?en, ha 2012-t?l meg kívánna válni t?le a Pramac: „Ha Doviziosoval vagy Bradllel nem jön össze nekik, akkor lesz egy hely az LCR-nél; ha Colin távozik, akkor egy a Tech3-nál, és persze ott lesz még a Pramac, vagy talán még a Gresini is” – írja. „Szóval vagy egy ezek közül a lehet?ségek közül, vagy a Superbike, ha ott versenyképes motort kapnék. Ha tényleg SBK lesz, akkor viszont csak az eleje jöhet szóba, nem akarok a nyolcadik, kilencedik lenni.”


Ezt a tézist támasztja alá az a pletyka, amely Randy-t a gyári Kawasaki alakulattal hozta összefüggésbe, ugyanakkor De Puniet kategorikusan kijelenti, a grand prix berkeiben csakis akkor kíván maradni, ha versenyképes prototípus ezresen versenyezhet. „Ha ez nem jön össze, inkább maradok otthon és várom a hívást, ha valaki helyett be kell ugrani. Azt ugyanis mindig is tudtam, hogy CRT motoron vagy a Moto2-ben nem akarok versenyezni.”

ugrás fel