Portugáliában, az estorili pályán zárta a 2020-as szezont a Supersport-vb mezőnye. Sebestyén Peti és csapata, az OXXO Hungary Yamaha-Toth Team remek ritmusban kezdett, a pénteki szabadedzéseket az összetett 7. helyen zárták.
HUGE HIGHSIDE for Sebestyen! 💥💥#EstorilWorldSBK 🇵🇹 pic.twitter.com/E94AHjG3h8
— WorldSBK (@WorldSBK) October 17, 2020
A szombati versenyen történt óriási bukást követően, Peti még rajthoz állt a vasárnapi futamon, de törött ujja miatt néhány kör után ki kellett állnia. Az idei év nehézségei ellenére egy remek szezont zárt az alakulat! Peti a VB egyetlen magyar szereplőjeként minden befejezett versenyén pontszerző helyen zárt. A TOP 10-es helyezések mellett, Aragóniában a kimagasló 6. és 7. helyet szerezte meg, melyek 2012 óta a legjobb magyar eredmények számítanak világbajnoki szinten.
Lassan egy éve indult útjára az OXXO Racing és a TEAM TOTH közös projektje. OXXO HUNGARY Yamaha TOTH Team felállásban neveztek a 2020-as Supersport-világbajnokságra. Voltak akik bizakodva, voltak akik kétkedve szemlélték az eseményeket. De mi is volt az egésznek az igazi célja? A szakvezetők egy olyan motorost vettek pártfogásukba, aki egyrészt már nagyon sok mindent bizonyított és tett le az asztalra, de az igazi áttörés még előtte állt. Így lett Sebestyén Peti egy magyar csapat versenyzője. A szezon egy hullámvasút volt, kimagasló eredmények, COVID, a fő támogató visszalépése, hatalmas bukások, de ami a lényeg megcsinálták, végigcsinálták! Sebestyén Peti és a 100%-ban magyar csapat megmutatta, hogy képesek akár a legjobb 6-al is felvenni a versenyt, ha összeállnak a dolgok. De a dolgok idén nem mindig álltak össze.
Minden magyar motorversenyző, vagy talán a világ összes motorversenyzőjének az álma, hogy egy világbajnoki szériában húzhassa a gázt. Csakhogy ez sokkal nehezebb, mint bárki el tudná képzelni. Ezek a motorosok igazi gladiátorok, szó szerint a testi épségüket veszélyeztetik minden alkalommal, mikor nyeregbe szállnak. A háttérben pedig családi vagyonok, egzisztenciák, euró milliók égnek el a benzingőzben.
Belülről is látva a történéseket, talán úgy lehetne összefoglalni, hogy egész évben zajlott a dráma, de az utolsó futamra érte el a csúcspontját. Az utolsó futamon Peti az előző napi óriási bukása után törött ujjal állt rajthoz, verseny előtt nem ment orvoshoz, nehogy ne engedjék versenyezni.
„Jól indult a hétvége, aminek nagyon örültem. Jó volt a tempónk, egyből rátaláltunk egy jó alap beállításra. Szombaton nagyon magabiztosan indultam neki az első futamnak, de egy rossz gumi választás miatt nem tudtam tartani a tempót az élmezőnnyel. Beleadtam így is mindent, de végül egy óriási bukás lett a vége. A csapat minden tőlük telhetőt megtett, újra építettek a motort, amiért nagyon hálás vagyok, de sajnos a vasárnapi versenyen a fizikális állapotom nem volt megfelelő, igy ki kellett állnom. Nem igy terveztem az évadzárót, mert a részeredményeink nagyon biztatók voltak. Mindenestre az egész évet köszönöm a csapatnak és minden támogatómnak! ”- foglalta össze Peti a történteket.
Tökölyi László, az OXXO Racing elnöke kiemelte az idei évben rengeteg nehézséggel kellett megküzdenie az egész csapatnak:
„Hogyan tudtuk ezt végigcsinálni – magam sem értem igazán. De fantasztikus érzés, hogy sikerült. Ráadásul ott tudtunk lenni a TOP csapatok között. Nem tudom mit hoz a holnap, de ezek most dicsőséges pillanatok. Nem értem miért vagyunk így magunkra hagyva, miért nem segítenek az illetékesek. Nagyon köszönöm az egész csapatnak a kiemelkedő, kemény munkát, mindenki minden alkalommal erőn felül teljesített. Dolgozunk tovább, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet és, hogy Peti ott legyen a MotoGP valamelyik kategóriájában 2023-ban, ha felépül a magyar pálya. Köszönet hűséges partnereinknek, támogatóinknak és a csapattagoknak. Megtiszteltetés volt Veletek dolgozni. Az tisztán látszik, ha még előrébb akarunk lépni, kell a külső beavatkozás is!!!”
Legutóbbi hozzászólások