A nagyon erõs fék kedvünknek megfelelõen adagolható, de nadves talajon, hideg
idõben, jobb, ha néha-néha melegítjük õket, hogy elkerüljük a kellemetlenségeket,
melyek a hideg tapadóanyag gyors hõmérsékletváltozásainak tudhatók be.
Városban a Tuono olyan könnyen kezelhetõ, mint egy kerékpár, de mindenhol magára
hívja a figyelmet, eredeti vonalvezetésével, technikai hátterével, a hangjával,
melyek sohasem maradnak észrevétlen. Alkalmanként némi nehézség születhet abból,
hogy a kormányt elég kis szögben lehet csak forgatni, és – bár ez lehet csak
az én személyes gondom – az ülés meglehetõsen nagy magasságából, melyet szélessége
még problémásabbá tesz.
Edwards és Haga próbája
LA cikk írója emberfeletti erõvel választja szét a Tuono Fighterrel párbajozni
kívánó két MotoGP…
Visszatérve a pálya felé egy végsebesség-próbát tartok egy kihalt egyenesben,
végre itt az idõ, meggyõzõdhetem róla, hogy a Tuono nem csak egy hasznavehetetlen
streetfighter. A kuplunggal, a kis méret ellenére a vezetõ könnyen befolyásolhatja,
hogy mekkora légtömeggel száll szembe, 150 km/h-ig ez nyugodt vezetést enged
meg, ami megteremti a Tuono autópályán való használatának lehetõségét, egy nakedot
meghazudtoló utazósebességgel.
Texas Tornado egy olasz Tuonon
Megérkezvén a boxhoz, a konkurencia már vár: a próbáknak vége, és az Edwards-Haga
páros a feszültséget egy kis Tuonon való motorozással szeretné levezetni.
Haga elég szûkszavú ember: az ülésbe ugrik, és egybõl egykerekezni kezd, amíg
Edwards inkább a saját, mint a motor örömére égetni kezdi a gumikat, melyek
egész bírják a kínzást.
Haga ellenõrzött megcsúszás közben
Így viccel az Aprilia amerikai pilótája, aki jól ismeri már ezt a motort: ‘Rendelkezésemre
állt egy, pár hét erejére Amerikában, nagyon élveztem – mondja nevetve -. Olyan
motor, ami nagyon tetszik nekem, mert sportos, mint egy replica, de úgy vezetheted,
ahogy kedved tartja: ha döngetni akarsz, megteheted, egyébként pedig az pillanatnyi
hangulatodhoz alkalmazkodik, ráadásul a vezetési helyzet ideális kompromisszum
a sportmotor és egy olyan motor között, melyet bármikor vezethetsz anélkül,
hogy tönkretennéd a csuklód.’
A szamurájt illetõen, hagyjuk kiélni magát: õ is gumit éget, kilométeres bedõléseket
és ellenõrzött csúszásos fékezéseket végez, vagy pedig ég felé emelt hátsó kerékkel
manõverez. A végén kiszáll a nyeregbõl, nem minõsíti az élményt, de a mosolya
mindent elmond. Jókedvét bizonyítja az is, hogy amikor visszatér a háromhengereshez,
fél másodpercet javít eddigi eredményén.
Legutóbbi hozzászólások