EST. 2002

EICMA 2009: harc a válság ellen

Vegyes hírek láttak napvilágot az elmúlt hétben a legnagyobb idei európai motoros seregszemlér?l, a milánói Eicmáról, amelyet 67. alkalommal rendeznek meg az észak-itáliai nagyvárosban. Hír az is, hogy megrendezik, hiszen a párizsi szalon lefújása után ebben sem lehettünk széz százalékig biztosak. Nem lesz ott viszont sem a Honda, sem a Yamaha – a két japán kolosszus olaszországi vezérképviseletének ügyvezet?je jelentette be a távolmaradást. Sok újdonságot mutatnak be a 2010-es modellévre, de ‘nem a szokott módon’.

Nehéz ezt elhinni, és talán elfogandi is nehéz, de ez van. Ennek ellenére a szervez?k egy remek programsorozatot ígérnek a prominens hiányzók nélkül is. Több, mint 50 ezer négyzetméteren rendezkedik be az EICMA idén, és így is húsz nagy motorgyár állít saját standot (Aprilia, Piaggio, BMW, Ducati, Harley-Davidson, Husqvarna, Kawasaki, KTM, Suzuki, Triumph – ?k már biztosan, már ha valami biztos a mai világban), 420 kiállító lesz jelen és közel 500 márka.

Százalékosan n? az Európán kívüli gyártók jelenléte: Kínát tizenhét márka képviseli majd, Tajvant huszonkilenc, Pakisztánt huszonhárom, az Egyesült Államokat pedig tizenegy. Élénk érdekl?dés mutatkozik a világsajtó részér?l is, hiszen jóformán a milánói találkozó lesz az egyetlen globális kiállítás az évben. Mint az utóbbi kiírások alkalmával, idén is lesz Motolive a vásárváros szabadtéri részén, mintegy 80 ezer négyzetméteren: a pavilonok között lesz zene, móka, kacagás, bemutatók, gálaversenyek és ami kell. Újdonság a szalonon belül a ‘The Green Planet’ névre keresztelt önálló expó, amelyen kizárólag elektromos- illetve hibridhajtású járm?vek kapnak helyet.

ugrás fel