Hirdetés
Kezdőoldal Magazin EICMA Yamaha R3

EICMA Yamaha R3

Hirdetés

Aki figyelemmel követte az elmúlt évek motorpiacát, az érzékelhette a japán gyár csendességét. Minden tekintetben kicsit visszább léptek. Elektromos motorokat vártunk t?lük, újdonságokat, de mindeddig nem történt meg a nagy áttörés ezen a fronton. 

Azonban úgy t?nik, a Yamahánál beindult a gépezet, és komolyan nekimennek ismét a piaci réseknek. Rááadásul nem a régi modellek felfrissitésével, hanem teljesen új koncepciókkal és er?forásokkal érkeznek a milánói kiállításra. Már régóta rebesgeti a piac, hogy a rendkívül jól eltalált MT-09 er?forrása köré több modellt is készülnek felépíteni, bemutatni. 

A 850 köbcentis er?forrással szerelt MT épp most van szerkeszt?ségünknél tesztelésen, így hamarosan olvashattok róla b?vebben is. Annyi azonban már most is biztos, hogy a blokk rendkív?l er?s, és a háromhengeresekre jellemz? módon nyomatékos is. 

Innen pedig már a találgatások mezejére lépünk. A Yamaha nem titkoltan a Triumph Street piacát támadja az MT-vel, de van még pár olyan szegmens, ahol egy hasonlóan jól eltalált modellel könnyen jó eredményeket érhetne el.

 Yamaha R3

Az egyik ilyen lehetséges terület egy crossover lenne, amit a ‘bulvár’ már el is nevezett  MT-09X-nek. A jelenleg talán legnépszer?bb területe a motorozásnak biztosan be tudna fogadni még egy jól megépített és átgondolt motort, ráadasul a Yamahának komoly gyakorlata van ezen a területen.

De van még egy front, ahol az iwatai gyár nagy múlttal rendelkezik, és elférne a palettán egy frissítés: ez pedig a sportmotor szegmens. A német újságíró kollégák véleménye szerint ide várható az egyik újdonság, amit egyszer?en csak Yamaha R3-nak neveztek el.

Az MT09 er?forrása 115 LE, de ez könnyen feltornázható minimum 10 lóer?vel. A gyár jelenlegi modelljei közé pont beférne egy ilyen jelleg? típus. Az R1 182 LE, míg az R6 124 LE leadására képes.

Feltételezéseink szerint a héromhengeres er?forrás valahol 130-140 lóer? körüli teljesítménnyel bírna, és súlya valamivel az R6 alatt tudna maradni (170-180 kg).

Egy biztos: örömmel látjuk, hogy az egyik legnagyobbb motorépít? végre újra él, és olyan modellekkel lepi meg a piacot, hogy még találgatni is érdemes.