Hogy egészen pontosak legyünk, nem a MotoGP – avagy a gyorsasági vb promotere, a Dorna – , hanem egy kevéssé publikus, Bridgepoint nev?, mellesleg a MotoGP jogait is birtokló cég venné meg az Infront Motor Sports vállalatot, sz?röstül-b?röstül. Az Infront egyebek mellett a Superbike világbajnokság tulajdonosa. A hír már pár hónapja felröppent, az események azonban most felgyorsulhatnak, hiszen jól értesültnek t?n? források szerint „a felek közel vannak az aláíráshoz”.
A két széria mindig is rivalizált egymással, és mindig is nagy volt az átjárás a két világ között: versenyz?k, szakemberek, szponzorok s?t márkák szerz?dtek át a világ aszfaltos sportját meghatározó két sorozat egyikéb?l másikába, és persze viszont. A „fúzió” nyilvánvalóan nincs mindenkinek ínyére, f?leg, mivel sokan komoly manipulációt sejtenek a háttérben – természetesen annak a Superbike-nak a kárára, ami az utóbbi években jelent?sen több élménnyel és nagyobb színvonallal örvendeztette meg a motorsport szerelmeseit, dacára a prototípus-bajnokságnál lényegesen alacsonyabb technikai és anyagi lehet?ségeknek.
A MotoGP 2012-es kiírása, a „Claiming Rule Team” c. fejezet egy bizonyos értelmezés szerint gyakorlatilag azt teszi lehet?vé, hogy szériamotorok versenyezzenek a MotoGP-ben, ami szembemegy a sorozat lényegével, amellett, hogy a rajtrács benépesül ugyan, de tele lesz NBII-es motorokkal. Ez önmagában nem is lenne probléma, hiszen még jól is kijöhetnénk bel?le, a Superbike viszont nehezen viselné az újabb pofont. Flamminiék korábban azt mondták, minden t?lük lelhet? eszközzel harcolni fognak az igazságukért – érdekes, hogy viszonylagos csönd honol mostanság e fronton, ami szintén a GP-SBK „unió” el?rehaladott állapotának tézisét támaszthatja alá.
Tekintve azt a krízist, ami az aszfaltos világsorozatokban szerepet vállaló márkákat sújtja, nem nehéz elképzelni egy olyan forgatókönyvet, amelyben a forrásokat kezel? Bridgepoint a MotoGP-t tolja, a Superbike-ot pedig, nos… annyira nem. Akárhogyan lesz is, egy biztos: a szponzoroknak a mostaniaknál jóval gazdaságosabb szerz?déseket kell kínálni, anélkül továbbra is hiánygazdálkodásra kell berendezkedni: itt emlékeztetünk, hogy a MotoGP világbajnok gyártója, a Yamaha f?támogató nélkül szerepel, és sanszos, hogy továbbra is anélkül fog, a szebb napokat is látott Suzuki pedig konkrétan a visszalépést fontolgatja a forrásnélküliség okozta bels? problémák miatt.
Legutóbbi hozzászólások