A 220 Volt H-Moto Team ifjú tehetségei ragyogóan kezdték a 2017-es szezont.
A 220 Volt H-Moto Team legifjabb versenyzői számára végérvényesen elkezdődött az idei bajnoki szezon: Kecskés Tomi, Kovács Zoltán, Szilágyi Krisztián és Milán, Szilárd Zalán, valamint Varga Tibi a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokságban, míg Kecskés Bence az Olasz Utánpótlás Bajnokság 3. fordulójában gurult aszfaltra a hétvégén. A fiatalok ragyogóan szerepeltek, hiszen az élete első futamait teljesítő Kecskés Tomi (PW50) mindent vitt: megszerezte a pole pozíciót, megnyerte mindkét futamot és övé volt a leggyorsabb köridő is. A többieknek sem kell szégyenkezniük, így mindenki optimistán várhatja a két hét múlva, Kakucson rendezendő folytatást.
A 220 Volt H-Moto Team legifjabb versenyzőinek is megkezdődött a bajnoki szezon az elmúlt hétvégén. A fiatalok a szlovákiai Felsőhosszúfaluban álltak rajthoz a MAMS Kispályás Utánpótlás Bajnokság első, dupla futamos versenyén. A PW50-es kategóriában arattak a csapat fiatal motorosai. Élete első versenyhétvégéjén részt vevő Kecskés Tomi ugyanis triplázott: megszerezte a pole pozíciót, megnyerte mindkét futamát, ráadásul a leggyorsabb kör is az ő nevéhez fűződött. Tette mindezt úgy, hogy mindkét rajtnál kiugrott, ám a 10 másodperces büntetések ellenére is fölényesen övé maradt az első hely.
„Titokban bíztam abban, hogy jól fogok szerepelni, és nagyon örülök annak, hogy ilyen jól sikerült a bemutatkozásom. Nagyon magabiztosan motoroztam, hasznosítottam azt, amit az edzéseken gyakoroltam. Sajnos mindkét rajtot elrontottam, de sikerült akkora előnyt szereznem, hogy még a büntetések ellenére is nyerni tudtam. Büszke vagyok arra, hogy most én állhattam ott a dobogó legmagasabb fokán, ahol tavaly a bátyám, Bence tette” – árulta el Kecskés Tomi.
A Szilágyi-ikrek is remekeltek, hiszen Krisztián – aki a dobogóért akart harcolni – a második rajtkockából indulva mindkét futamban második lett, ám az elsőben korai rajt miatt őt is megbüntették, amivel végül a negyedik helyre csúszott vissza. Testvére, Milán az élbolyhoz végig közel motorozva végül egy 6. és egy 5. hellyel zárt.
„Az már a szabadedzéseken látszódott, hogy a csapattársamat, Tomit nem tudom megelőzni. Az első rajtnál őt figyeltem, és ennek megfelelően követtem is, így amikor kiderült, hogy megbüntettek, és emiatt lecsúsztam a dobogóról, nagyon elkedvetlenedtem. A második futamban aztán minden jól sikerült, és a második hellyel az összetettben is másodikként várhatom a folytatást” – mesélte el Szilágyi Krisztián, aki az IMR Junior Kupában is szerzett egy 4. és egy 5. helyet. Milán is elégedett volt, hiszen elérte a kitűzött célját, és kijelentette, a két hét múlva megrendezendő kakucsi versenyen szeretne mind motorozásban, mind pedig helyezésben előrébb lépni.
Szilárd Zalán most ment először ezen a pályán, és hiába mentek ki édesapjával egy nappal korábban, a pénteki eső átírta az elképzeléseiket, és nem tudtak motorozni. Ennek következtében az időmérőn végül a 9. rajtpozíciót tudta megszerezni, ahonnan aztán mindkétszer sikerült előrébb lépnie: az első futamon a 8., majd a másodikon a 7. helyet szerezte meg.
„Örültem volna, ha pénteken mehetek, de az eső és az állandóan fújó hatalmas szél ezt nem tette lehetővé. A motorommal nem volt semmi gondom, de bevallom, azért szerettem volna előrébb végezni. De nem vagyok elégedetlen, Kakucsra pedig külön készülök” – mondta Szilárd Zalán.
A PW50-es kategória állása két futamot követően:
1. Kecskés Tomi 50 pont,
2. Szilágyi Krisztián 33 pont,
6. Szilágyi Milán 21 pont,
7. Szilárd Zalán 17 pont.
Noha Varga Tibi eredetileg a PW50-re készült az egész előszezonban, végül Kovács Zolival együtt a MiniGP Stock-ban állt rajthoz. Tibit meg is zavarta ez a váltás – noha motorozott az NSR 100-as versenygépével is – így a szombati napja el is ment amiatt, hogy nagyon izgult az új kategória miatt. Az időmérőn a 14. rajthelyet tudta megszerezni, ám a szüleivel rengeteget beszélgetve vasárnapra lenyugodott, és mindkétszer a 12. helyen ért célba, és ezzel jelezte, képes lesz a legjobb tízbe odaérni ebben a géposztályban is.
„Nagyon megzavart, hogy nem abban a kategóriában indulhattam, amire készültem. De végül a szüleim megnyugtattak, a futamok jól sikerültek, több előzésem is volt, de az is látszott, még rutintalan vagyok ezen a motoron. Mindenesetre sokat fejlődtem a hétvégén, és az IMR Junior Kupában dobogóra is sikerült felállnom, hiszen a negyedik helyem után a második versenyen harmadikként végeztem úgy, hogy a rajtnál mindkétszer lefulladt a motorom” – elevenítette fel a történteket Varga Tibi.
Kovács Zoli rengeteget készült az elmúlt hónapokban, és bízott abban, hogy felveheti a legjobbakkal a versenyt. Nos, az időmérő nagyon jól sikerült, hiszen az ötödik helyre kvalifikálta magát, ám a versenyek – például az elrontott rajt miatt – nem úgy sikerültek, ahogy arra Zoli számított: az első futamon 8., míg a másodikon 6. lett. Ugyanakkor az IMR Junior Kupában bizonyította a tehetségét, hiszen mindkét futamot megnyerte.
„Sajnos a versenyre nem sikerült beállítani a motoromat, ám a fő baj leginkább az volt, hogy a rajtnál egykerékre emelkedtem, így sok pozíciót veszítettem. A pitbike versenyek bebizonyították, hogy több van bennem, és éppen ennek köszönhetően azért elégedetten tértem haza. Már Kakucsra koncentrálok” – jelentette ki Kovács Zoli.
A MiniGP Stock kategória állása két futamot követően:
6. Kovács Zoli 18 pont,
12. Varga Tibi 8 pont.
A csapat egyik új reménysége, Kecskés Bence az olaszországi Modenában folytatta szereplését a CIV Olasz Utánpótlás Bajnokság Pre Mini GP kategóriájában. Bencét a kiérkezéskor nagy meglepetés várta, ugyanis a megszokott motorja helyett egy újat kapott a csapatától, ám ez nem volt ráállítva az ifjú versenyzőre. Mire Bence összecsiszolódott a versenygépével, el is ment a szombat, és az időmérőn végül a hatodik helyet szerezte meg. A futamon aztán a harmadik helyért csatázva kicsúszott, ám sikerült visszaállnia, és az összetett szempontjából rendkívül fontos pontokat mentett a hetedik helyével.
„Az új motor és az általam nem ismert pálya alaposan feladta a leckét szombaton. A legfőbb gondom az volt, hogy a régi motoromhoz képest szélesebb volt ennek a gépnek a tengelytávja, így mire sikerült beállítani a motort, már vége is volt az időmérőnek. A futamon szépen jöttem előre, ám kicsit stresszelt, hogy piros zászlóval megszakították a versenyt. A második rajt után sikerült egészen a negyedik helyig feljönnöm, ám a harmadikat támadva kicsúsztam az egyik kanyarban, mert elment a motorom eleje. Sikerült visszaállnom, de már csak a hetedik helyet tudtam megszerezni” – foglalta össze a hétvége eseményeit Kecskés Bence, aki az itt szerzett 9 pontjával a 8. helyen áll összetettben 22 ponttal, azonban egy versenyt kéztörés miatt kihagyott.
A 220 Volt H-Moto Team csapatfőnöke szerint megmutathatták a fiatalok, hogy van bennük tehetség, ám azt is látja, van még hova fejlődniük.
„Hosszúra nyúlt felkészülés után érkeztünk meg az első utánpótlás bajnoki futamra. Mindent megtettünk azért, hogy a versenyzők felkészülten állhassanak rajthoz kategóriájukban. Sajnos azonban az utánpótlásért felelősök közül hibázott valaki, amiért Varga Tibi nem abban a kategóriában állhatott rajthoz, amire készült. Ezt leszámítva egy nagyon hasznos hétvégét töltöttünk a szlovákiai pályán. Meglepetés eredményeket is produkáltak versenyzőink, hisz Kovács Zoli IMR kupás, vagy Kecskés Tomi PW50-es dupla győzelme előzetesen nem lehetett elvárás. Azonban az is látszik, hogy a lelkesedés már ebben a korban sem mindig elég a dobogóhoz. Ennek tükrében szerződtettük le Kispataki Viktort, aki az ADAC-ban induló versenyzőink mellett az utánpótlás bajnokságban induló pilótáink felkészítésében is segédkezik. A közös munkának már látható eredményei lesznek ezen a nyáron, ehhez mi mindenben segítünk a versenyzőinknek. Jó volt látni, hogy sok tehetséges magyar versenyző bontogatja szárnyait, és ért el sikereket. Egy biztos, van még hova fejlődnünk, de az alapok a rendelkezésünkre állnak”– jelentette ki Kelemen Krisztián.
Legutóbbi hozzászólások