EST. 2002

Eljött a Midual 900 ideje?

A Midual. Emlékszik rá valaki? A 12 évvel ezel?tti párizsi motorkiállításon állt kint, mint egy új, francia motorgyártó exkluzív terméke egy olyan különleges keresztbe-bokszer motorblokkal, amilyet még nem látott a világ.

Illetve igazság szerint látott, hiszen Olivier és Francois Midy, a Midual mögött álló testvérpár az általuk megálmodott új motorkerékpárt eredetileg Douglas név alatt szerette volna bemutatni, de miután nem sikerült megszerezniük a jogokat, a saját nevükre és a termék kéthengerességére utaló Midual mellett döntöttek.

A Párizsban bemutatott eredeti motor sohasem m?ködött. Egyedi kiosztású, a vízszinteshez képest 25 fokkal el?redöntött, 875 köbcentis keresztbe-bokszer kéthengerese (a BMW-k hosszanti bokszerek) egy kompozit anyagokból készült héj volt csupán, a brit Glynn Kerr által tervezett motorkerékpár sohasem tett meg egyetlen métert sem saját erejéb?l.

A kiállítás azonban nem hozta meg a sikert, a gazdag befektet? csak nem jött el, Midy-ék elt?ntek… egészen mostanáig. A Visordown szerint egy brit klasszikusautós magazin apróhirdetései között rábukkantak a Midual, álnéven feladott apróhirdetésére, melyben egy franciául és angolul folyékonyan beszél? motor?rültet keresnek sales és marketing posztokra, luxusautók és/vagy luxusórák értékesítésében szerzett tapasztalat el?ny. A hirdetést feladó céget pedig ki nevén jegyzik? Olivier Midy-én.

Ha valóban a Midual készül visszatérni, illetve jobban mondva megszületni, annak a (lassan elektromotor-gyártóvá váló?) Voxan megsz?nése után csak örülni tudunk, hiszen ez azt jelenti, hogy újra igazi – és ha marad az eredeti 900-as terv, kifejezetten különleges – motorkerékpárok készülhetnek Franciaországban.

ugrás fel