EST. 2002

El?zetes teszt: A Suzuki GSX-R 1000

A Philip Island-i pályán

Az els? benyomás az, hogy a Suzuki pont az idevaló motort hozta erre a pályára.
Ez a széles, lágy kanyarokkal tarkított pálya ideális arra, hogy egy már ismert
motort teljesítmény alapján való viszonyítási alapként vezessenek be a kategóriában.
A Suzuki ebben az új verzióban enyhe teljesítménynövekedést jelentett be, de
sokszor el?fordul, hogy a szerel?pulton végzett teszteket nem igazolja a pályán
látott motor teljesítménye.
Nem nehéz megérteni, hogyan állnak a dolgok valójában: ehhez elég behúzni a
fejünket a célegyenes felé vezet? lankán haladva, egyenesen a kék éggel összeolvadó
tenger felé villanni, ránézni a hihetetlen ütemben hajló fordulatszámlálóra,
és közben hallani a négy henger eszeveszett üvöltését. Költészet? Bizonyára.
A sebesség magával ragadó színjáték csak, és Philip Island az a díszlet, mely
csak fokozza hatását.

A GSX-R 1000 motorja minden kétséget kizáróan a járm? leger?sebb pontja. Már
eddig is regéltek róla, de az utolsó simítások, még ha nem is teljesítményben,
de er?eloszlásban még magasabbra emelik a képzeletbeli dobogón. A GSX-R motorja
olyan, mint egy borzalmasan er?s elektromotor, mely nem ismer gátakat a fordulatszám
növekedésében, mely sohasem zsémbeskedik, kezes, ugyanakkor tüzes és kirobbanó
a végtelenségig.
Volt Philip Islandon valaki, aki egy különleges tesztre vállalkozott: ment egy
pár kört, hatodik sebességben, azaz, a leghosszabb fokozatban, anélkül, hogy
váltott volna, még a legsz?kebb kanyarokban sem, és sikerült neki.

A stabilitásra nem lehet panasz, bár az irányíthatóság tekintetében egy kicsit
többre is lehetett volna számítani. Ezzel kapcsolatban elmondható, hogy Philip
Island nem az ideális terep az irányíthatóság bemutatására, mert az egyik gyors
kanyarból a másikba való irányváltáshoz mindig a normálisnál kicsit er?teljesebb
beavatkozásra van szükség. Ezen kívül, a GSX-R 1000-re szerelt 190-es hátsó
kerék, melyet a Bridgestone kisérletezte ki, határozottan szélesebb a versenyek
során használt 180-as keréknél, amely jobb man?verezési tulajdonságokat kölcsönöz
a motornak.
Egy utolsó megjegyzés a fékezéssel kapcsolatban. A Suzuki fejlesztéseinek célja
a berendezés súlyának csökkentése volt, és akármennyire is arra hivatkoznak,
hogy a sugárirányban ható dugattyúk kompenzálják az elveszített millimétereket,
a vártnál határozottan nagyobb er?kifejtésre volt szükség a hatékony fékezéshez.

www.motonline.com

Suzuki GSX-R 1000
a Motorinfonál

ugrás fel