EST. 2002

Elrajtolt az AMA SX: Anaheim után, Phoenix el?tt

Isten bizonyára szereti a szuperkrosszt, hiszen megkegyelmezett az amerikai bajnoksággal most már végképp egybefonódott szuperkrossz világbajnokság nyitányának.

A felkészülési id?szak végeztével és az utolsó bejglifalatok eltüntetés után, nem hinném, hogy akadt olyan motokrossz?rült, aki ne t?kön ülve várta volna a 2008-as AMA SX bajnokságot. A megszokott menetrendt?l eltér?en ezúttal nem kaptunk ízelít?t december elején. Ez a széria átszervezésének köszönhet?.

Paplan alatt a pálya

Dióhéjban annyit érdemes tudni a háttérben zajló dolgokról, hogy új f?szponzorra lelt a sorozat a Monster Energy személyében. A veszteséges kanadai állomásokból a vancouveri viadalt kiiktatták a naptárból, a torontói fordulót pedig az idény közepére tették. Az Amerikai Motorkerékpáros Szövetség (AMA) még szorosabbá f?zte kapcsolatát a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetséggel (FIM), köszönhet?en az óriási sikerrel megrendezett Nemzetek Krosszának. (Lehet, hogy a jöv?ben az amerikai motokrossz bajnokságot is a Youthstream, a világbajnokság promótere szervezi majd. A tárgyalások még folynak.)

Az új f?szponzor mindenütt megtalálható

A csapatok háza táján is régen látott mozgás ment végbe a téli szünetben. A széria meghatározó szerepl?i váltottak csapatot, a sportág él? legendája végérvényesen szögre akasztotta krosszcsizmáját, és persze új egységek is szerencsét próbálnak majd ebben az évben, az újonc riderekr?l már nem is beszélve.

Langston és a Yamaha büszke MX bajnoki címükre

Mint minden esztend?ben, úgy idén is nagy feneket kerítettek az anaheimi nyitánynak. A Speed televíziós társaság él?ben adta a futamot, a csapatok marketingesei ezerrel pörögtek egész hétvégén: a Kawasaki például ingyen paddock-belép?vel kedveskedett a kuncsaftoknak, a versenyz?k pedig kitartóan állták a rajongók rohamát. Hiába, nélkülük sehol sem lenne a cirkusz. Ezt valahogy nagyon jól felismerték az amerikaiak.

Reed visszatért

Maga a viadal nem volt egy felejthetetlen élmény: inkább túlél? show volt, mint szuperkrossz verseny. A Kaliforniában uralkodó zord id?járás ugyan erre a hétvégére kicsit visszafogta magát, a pályát viszont még fóliákkal sem tudták megóvni a rendez?k. Ugyan nem volt akkora dagonya, mint a három évvel ezel?tt, a saras pálya azonban így is megtréfált pár nagymen?t.

Stewart piros rajtszámtáblája szimbolizálja, hogy ? a bajnok

Stewart 2006-os énjét visszaidézve már az els? kanyarban elszállt. Hiába motorozott úgy, akár egy félisten, csak a második helyig tudta magát el?re verekedni. Pedig az els? profi éveiben oly’ sokat segít? pink felszerelést viselte a futam alatt.

A címvéd? kihullásával szinte gyerekjáték volt a gy?zelem Reed számára. Még egy motorlefullasztós man?ver is belefért a fölényes gy?zelembe. Huszonhetedjére intette le els?ként a kockás zászló a 2004-es bajnokot. Soha jobb idénykezdést…bár a tavalyi szezon is így indult a derék ausztrál számára, és talán még emlékszünk, hogy hogyan végz?dött.

Reed egy ártatlan szituációban fullasztotta le motorját

Az anaheimi verseny negatív szenzációja egyértelm?en a Honda és a Suzuki csapat volt. Lám-lám, mennyit is ér egy egység, ha nincs legalább egy klasszis versenyz?je?! Azt hiszem most mindkét istálló management-je könnyes szemekkel emlékszik vissza Ricky Carmichaelre. Hiába vásároltak be a tél folyamán (a Honda Ben Townleyt és Ivan Tedescót, a Suzuki Mike Alessit és David Vuillemint vette meg) a legendás 4-est nem fogják tudni egyhamar pótolni. Bár még csak egy futamon vagyunk túl, erre a kijelentésre azért bátran mérget lehet venni.

Dungey jött, látott és gy?zött…nyugaton is

Kilenc futamból öt gy?zelem. Ez Ryan Dungey mérlege a Lites (MX2) kategóriában. Nem csoda, hogy Villopoto kiesésével ?t tartják a nyugati bajnokság abszolút esélyesének. A Suzuki valamint Roger De Coster protezsáltja mindössze második idényét teljesíti a profik táborában, tavaly egyedül ? volt képed felvenni Ben Townley tempóját, s?t, ?t választották meg az év újoncának is. Érdemes lesz figyelni a 28-as rajtszámú Suzukit az idény során.

Dungey-t kell idén elkapni? Nagy úgy néz ki

A dagonya ellenére pazar kis futamot hozott a kicsik dönt?je. A rajt után egyszerre hatan próbáltak lecsapni az ausztrál újoncra, Dan Reardonra. Dungey, Jason Lawrence, Justin Brayton, és a két kawás: Austin Stroupe és Brett Metcalfe. A futam vége felé azonban csak Dungey-nak és Lawrence-nek maradt esélye a gy?zelemre. Utóbbit egy lassú kanyarban érte utol a balszerencse: a csúszós talajon nem tudta megfogni Yamaháját. A befutó végül Dungey (Suzuki), Lawrence (Yamaha), Brayton (KTM), Reardon (Honda), és Stroupe (Kawasaki). Öt motoros, öt különböz? motoron. Lesz itt még tüzijáték, nem is kevés.

Sok volt a bukás a csúszós pályán. Itt éppen Stroupe hasal el

A ridereknek nincs sok idejük pihenni januárban, hiszen minden hétvégén a rajtgép mögé kell állniuk. Most hétvégén az arizónai metropolisz, Phoenix látja vendégül a sorozatot, majd következik egy rendhagyó verseny. A második anaheimi derbire ugyanis az 1986-os pályát építik fel a szervez?k. Csak bízni tudok benne, hogy visszaidéz?dik a Johnson-Bailey csata. Ime egy kis emlékeztet?:

ugrás fel