EST. 2002

Erik Buell visszatér

Meger?sítést nyert, hogy az Erik Buell Racing (EBR) hamarosan 20 millió amerikai dollár feletti összeghez jut külföldi befektet?k révén. A m?veletet a FirstPathway Partners nev? invest-cég vezényli, és a szakemberek ügybuzgalma most valóban az újrakezdés lehet?ségéhez juttatja Erik Buellt, aki 2009 óta küzd finanszírozási gondokkal, mióta a Harley-Davidson úgy döntött, bezárja a Buell Motorcyclest.

Az EBR ezzel a pénzzel már fedezheti egy-egy húzómodelljének véglegesre fejlesztését és gyártását. Milwaukee szerint valóban elég ahhoz, hogy b?vítse a személyzetet és b?vítse gyártóberendezéseit, amelyek 5.000 négyzetmétert is meghaladó területet foglalnának el. 

Az EBR reméli, hogy sikerül 20 ezer dollár körüli vételáron értékesíteni motorokat, például az EBR 1190RS-t, vagy annak valamiféle szériába álmodott változatát. Az Asphalt&Rubber magazin elemzésében olvasható, egy motorgyár m?ködésbe hozásának költsége inkább 100 millió dollár körüli summára rúg (teljes érték? gyártás, szalonok, képvisel?i hálózat stb.), eszerint Buelléknek még további t?keinjekciókra lesz szükségük, a jelenlegi állapot pedig egy hosszú út kezdete. 

A befektet?(k) kilétét hivatalosan nem közölték, de egyes értesülések szerint az indiai gyáróriás Hero MotoCorp. a finanszírozó. Az EBR és a Hero már együttm?köd? partnerek, a mérnöki információcsere mellett Erik Buell AMA Superbike csapatát is szponzorálják, az ügyvezet? Pawan Munjal pedig korábban nyilatkozta már a Bloombergnek, hogy szándékában áll megvenni az EBR-t.  

ugrás fel