EST. 2002

És még mindig R1…

Ha ezek után kihoznak egy „csak” átgyúrt, kissé kiokosított motort, röhögni fog a világ. A kicsepegtetett információk nyomás alá helyezik a Yamaha gyárat: az R1-bolondok szervezete adrenalint és tesztoszteront termel, a fanatikusok kanszagban csattogtatják az egeret egy esetleges kémfotóért, detonációt várnak, nagyot: egy pukkantás felér a márkah?tlenség gondolatával.

A francia Moto Revue magazin által közölt kép leginkább az április elsejei R8-as kacsára hasonlít, ám a 2009-es R1 er?forrásáról érdekes jóslatokba bocsátkoztak: a motorversenyzés csúcsában tényked? M1-ben is használt big-bang gyújtássorendet vélik sejteni a jöv? ezres Yamahájában. El?ször két henger gyújt egyszerre, majd kis késéssel másik két hengerpárban következik be a robbanás. A robbanások között eltelt id? alatt több ideje van a guminak ismét megtapadnia, mint a mostani szériamotoroknál használt egyenletes gyújtássorendnél. Ergo jobb lesz a tapadás kigyorsításon: ami nyilvánvalóan kedvez az SBK-ban, de van-e reális el?nye utcai használatnál? Kell-e ezzel még jobban arra ösztökélni az önjelölt Corsereket, hogy a Pilisben keresztben jöjjenek ki a kanyarokból, vajon hova fog vezetni a Mamola által prognosztizált hatszázas-méret-ezres-er? kombó? Arról nem is beszélve, hogy a bing-bang gyújtássorend miatti pulzáló er?leadás nagyobb megterhelést ró a motorikus alkatrészekre, amihez s?r?bb szervizintervallumok, és/vagy drágább felhasznált anyagok társulnak. Tehát a szósz s?r?södik tovább, kíváncsian várjuk, hol lesz ennek a vége.

ugrás fel