Eugene Laverty a brit Shaun Muir Racing színeiben 2017-ben visszatér a Superbike Világbajnokságba, gyári Apriliát kap a feneke alá.
A 30 éves ír versenyz? a legutóbbi cseh MotoGP futamon hatodik lett, ami elég jó eredmény, és csapata, az Aspar Ducati is marasztalta volna egy kellemes kis szerz?déssel még két évre. De míg neki a Ducatinál jöv?re is a GP15-tel kellett volna beérnie, addig eljövend? csapattársa, Alvaro Bautista már a fejlettebb GP16-ot kapta volna. Ez a hátrányos megkülönböztetés pedig segített a döntésben.
– A motor volt az, ami elmozdította a mérleg nyelvét a MotoGP és a WSBK között – mondta Laverty az MCN-nek. – Mindig ugyanolyan motorod kell, hogy legyen, mint a csapattársadnak. Ha az egyik egy évvel régebbi, az sokaknak nem t?nik fel, és versenyz?ként nem kerülhetsz ilyen hátrányba.
Laverty több ajánlatot is kapott Superbike VB alakulatoktól, a világbajnokságban jelenleg domináló két csapattól, a Kawasakitól és a Ducatitól is, de ?t az a csapat hozta lázba, amellyel 2013-ban második lett a pontversenyben.
– Kilenc versenyt nyertem az Apriliával, második lettem a világbajnokságban az utolsó évemben, most azt remélem, ott folytathatom, ahol abbahagytam, és harcolhatok a címért. Nem becsülöm le a kihívás nagyságát, mert a küzdelem nagyon is kiélezett. 2016-ban Jonathan Rea lesz valószín?leg a világbajnok, ?t nehéz lesz megállítani.
A Shan Muir Racing jöv?re márkát vált. Idén debütáltak a WSBK-ban a Milwaukee BMW-vel, de a csapat az S1000RR-rel, Josh Brookes-szal és Karel Abrahammal nem akart versenyképes egységgé összeállni.
Laverty csapattársa jöv?re egy fiatal olasz versenyz?, Lorenzo Salvadori lesz, aki idén az IODA Aprilia nyergében ny?gözte le a döntéshozókat.
Jöv?re Marco Melandri is visszatér, ? pirosban, az Aruba.it Ducatival.
Forrás: MCN
Legutóbbi hozzászólások