EST. 2002

Ez a rekord is megd?lt rovat

A Kawasaki Engine and Power Products trófeakabinja – ha van nekik egyáltalán ilyenjük – egy szép új oklevéllel b?vült: 2010. május 22-én Don Wales 138,51 km/h-ra, majd 23-án még tovább, 141,35 km/h-ra javította a motorizált f?nyírók sebességi világrekordját egy Kawasaki FX1000V er?forrás által hajtott traktorral, a huszadik század hírhedt európai sebességrekord döntöget? helyszínén, a walesi Pendine Sands tengerparton.

A Runningblade névre keresztelt járm?nek, még miel?tt kitolták volna a több mérföld hosszan elterül?, szinte teljesen sík homokos talajra, el?ször természetesen prezentálnia kellett f?nyíró képességét a zs?rinek, így hát Don a közeli Museum of Speed kertjében szépen körbenyírta nagyapjának, Sir Malcolm Campbellnek legendás Sunbeam 350HP autóját, név szerint a Bluebirdöt, amivel 1924. szeptember 25-én, szintén a Pendine Sands-en 235,22 km/h-s sebességi rekordot állított fel a nagypapa.

? lenne itt a Runingblade, a világ leggyorsabb f?nyírója.

A sebességi rekord felállítása egy f?nyíró esetében sem zajlik a megszokottól másképpen: az egy mérföldes mért szakaszt egy órán belül kétszer kell teljesíteni, a két futam átlaga adja a végeredményt, ami május 22-én, szombaton 138,51 km/h volt. Don az új rekord beállítása után a következ?ket nyilatkozta: „Micsoda megkönnyebbülés! Guinness világrekorderek lettünk, ez valami fantasztikus érzés! Sikerült megdöntenünk Bobby Cleveland rekordját, de holnap megpróbáljuk még feljebb tornászni az eredményt, hiszen a rekordok azért vannak, hogy megdöntsék ?ket!”

Sir Malcolm Campbell unokájaként és Donald Campbell unokaöccseként Don Wales beleszületett a sebességrekordokba.

A másnapi, vasárnapi körülmények ideálisabbnak bizonyultak a szombatiaknál, Don még egy mérföld per órát rádobott a rekordra, a végleges eredmény így 141,35 km/h lett. „Nagyon fel vagyok dobva, sikerült még egy mérföldet hozzátenni a tegnapi rekordhoz.” – mondta Don munkája végeztével. – „A csapaton nagyszer?en dolgozott, de köszönettel tartozom a Countaxnak és a Kawasakinak, amiért egy ilyen nagyszer? f?nyírót tettek alám. Ugyanakkor a talaj eléggé hepehupás és puha volt ma, egy keményebbre döngölt talajon gyorsabbak is lehettünk volna.”

Álló f?tengelyes, hengerenként három szelepes, 999 köbcentis V2-es Kawasaki er?forrás szolgáltatta a rekordhoz szükséges tolóer?t.

ugrás fel