EST. 2002

Ez volt 2007


Szeptember

Pasini nyer odahaza, a San Marino és Rimini Riviéra Nagydíján, Misanóban. Talmácsi okos versenyzéssel elért a célig, nem úgy Faubel, aki hebehurgya módon nekiment Corsinak. Gábor tíz pontos hátránnyal érkezett az Adria partjára, és ugyanekkora el?nnyel távozott onnan, ráadásul lélektanilag is jobban vette a kanyart, ami rá is fért a brnói fiaskó után (amit profi módon ? nem fiaskóként élt meg, csak mi búsultunk cseppet).

‘Ez nem lehet igaz’ – kesergett Faubel. ‘Most is, akárcsak Barcelonában, megint megtaláltak a pályán – egész évben err?l beszélek. Pedig a csatának tisztának kell lennie. Készültem a fékezésre, Corsival egyid?ben, mikor egy hátulról jöv? lökésre lettem figyelmes, így nem tudtam elkerülni az ütközést. A hibás az a pilóta volt, aki mögöttem jött. Ez nem lehet igaz. Nagyon bízom a képességeimben a továbbra is, és abban, hogy világbajnok tudok lenni, de remélem azt is, hogy valaki rendet tesz ebben a komplikált helyzetben.’

Nemzetek Krossza, végül mégis magyarok nélkül.
A valaha volt legkisebb pontszámot begy?jtve – szám szerint nyolcat – (az elért helyezések összeadódnak, a legrosszabb finist nem veszik figyelembe, így jön ki a végeredmény) vándorolhatott immáron tizennyolcadszorra a jenkik vitrinjébe a Peter Chamberlain vándorserleg Budds Creek-ben. A csapatot irányító Roger De Coster 26-odszorra emelhette magasba a trófeát. A sportág él? legendája valamennyi amerikai sikerb?l kivette a részét. A dolog pikantériája, hogy ? maga belga nemzetiség?. A gy?ztes csapat: Ricky Carmichael (MX1), Ryan Villopoto (MX2), Tim Ferry (Open).

We are the champions

Az er?sen tartalékos csapattal felálló franciák lettek az ezüstérmesek Sebastien Pourcel vezérletével, pedig egy fabatkát sem adtak a Christophe Pourcelt elveszt? egység sikeréért a fogadóirodák. Az örökranglista második legeredményesebb csapata, a belga nemzeti hármas Stefan Everts és Kevis Strijbos nélkül is felért a dobogóra. Az edzéseken remekül szerepl? ausztrálok leb?gése szolgáltatta az idei verseny egyik szenzációját. A full amerikai bázisú krosszosokból (Reed-Byrne-McFarlane) verbuválódott egység a tökutolsó helyen végzett, pedig Reed az els? futamban még a második volt.

A históriáskönyvekben egészen biztosan kiemelt helyen fognak megemlékezni az idei Nemzetek Krosszáról. Nem csak azért, mert ekkora fölénnyel még nem diadalmaskodott csapat, nemcsak azért, mert a sportág egyik legnagyobb alakjának utolsó fellépése volt ez, hanem azért, mert tényleg az eddigi legfény?z?bb felvonása volt a csapat vb-nek.


Bizonyította érettségét a magyar motoros társadalom.
Némi huzavona, egyeztetések és más háttéresemények – fogalmazzunk itt és most így – csendben, rendben és békésen lezajlott a Motoros Demonstráció a f?városban.

Az esemény a 2006-osnál nagyobb figyelmet kapott az országos médiában, és külön öröm, hogy néhány kivételt?l eltekintve a demonstrálók céljai is bekerültek a köztudatba. Tízezer felett volt a résztvev?k száma. ‘Amit szerettünk volna, azt elértük, hiszen ismét legitimálta szervezetünket és törekvéseinket a hatalmas létszám, és a demó f? üzenete. A motoros felvonulás a vártnál is jobban sikerült, feledhetetlen élményt adva sok-sok motorosnak!’ – mondta Enyó a szervez?k részér?l.


Október

Az els? futam els? körének els? kanyarja már majdnem felért egy teljes szezonnal James Toseland számára: az angol szélesen érkezik a bejárati ívre, hozzáér Lorenzo Lanzi hátsó kerekéhez: a ducatis pilóta elesik, és ?, hogy elkerülje az ütközést, kimegy a pályáról, és sereghajtóként áll vissza a versenybe. A drámai kezdet után zongoram?vész barátunk sikerrel abszolválja a Magny Cours-i idényzárót, és megnyeri önmaga második SBK világbajnoki címét Noriyuki Haga el?tt – akit csak egy nüansz, na meg sokak szerint misanói man?verével Max Biaggi üt el a titulustól. Két ponttal JT a bajnok.

Nem sokkal a Superbike díjátadó ceremóniája után, egy magyar srác állt fel ugyanarra a dobogóra, amin korábban Biaggiék tapodtak. Rizmayer Gábor a GSX-R Európa Kupa záróversenyét a második helyen fejezte be… ehhez már akkor is csak gratulálni tudtunk.

Október nagyszer? akkorddal zárult a 125-ben visakodó Talma számára: a sachsenringi példát követve, nagy fölénnyel nyerte meg a Maláj GP-t Sepangban, amivel világossá vált, hogy a szezonzáró valenciai versenyre pontel?nnyel érkezhet, méghozzá tíz pontossal.

Stoner megszerzi tizedik gy?zelmét is, Biaggi majdnem visszajön a GPOne-ba, de a Honda ezúttal sem engedi, hogy csatlakozzék a Gresini-alakulathoz. Kiderül, hogy Valenciában szabadkártyásként rajthoz áll Gy?rfi Alen, a 125 GP 2007-es Európa-bajnoka.


November

Lássuk be, november az év egyik legpocsékabb hónapja, talán a február mellett, bár az legalább rövid. A meteorológia szófordulatai kezdenek vacak dolgokat el?vetíteni, észrevesszük, hogy megállíthatatlanul rövidülnek a nappalok, a motorokat a téli tárolásra készíti el? a nép, már aki. Mégis, volt-e csodálatosabb hónap 2007-ben, mint a november?

Aligha. Világbajnokot avatott Magyarország, méghozzá a valenciai Ricardo Tormo szentélyében. Faubel kényszer?en agresszív taktikával vágott neki a versenynek, de vesztére az üldöz?boly nem érte utol az Aspar-egységet. A gy?ztes végül Hector lett, nagyon vidáman fütyültük még napokig a spanyol himnusz fülbemászó taktusait. A bajnok pedig Talmácsi. Megvan! A legmagasabbra november negyedikén a magyar zászló lobogott. Piros, fehér, zöld. Ünneplünk azóta is és szurkolunk ennek az országnak a pályán és a sportdiplomáciában egyaránt: saját GP-nk is lehet 2010-re.

Talán lesz még valaki, aki miatt 2008-ban érdemes lesz majd a tévé képerny?je elé kucorodnunk, netán kilátogatni a vb-helyszínekre. A szakág már a motokrossz, mert hát nem csak Talmácsi Gábora van a magyar motorsportnak, hanem Németh Kornélja is, aki 2008-ra talán akkora lehet?séget kap a sorstól, mint idén Talma. Vagyis az egyik legjobb félgyári motorral, a Sarholz KTM-mel vághat neki a versenyeknek, amib?l akár teljes gyári támogatás is lehet idény közben.

Kökényesi György (Aprilia) az év tizenegyedik havában megnyerte a Supermoto Európa Kupát a törökországi Körfezben. A kétszeres 250 köbcentis Európa-bajnok az Open kategóriában is diadalmaskodott. A hét fordulóból álló sorozat összetett értékelésében a második helyezett a bulgár Kalin Kulev (KTM), harmadik a romániai Gagyi Péter (Suzuki), a negyedik Bohács Róbert (KTM) lett.


December


Versenygumikkal mért pályacsúcsot Katarban
, így mutatkozott be a Ducati 1098F08. Nagyon sokáig úgy t?nt, hogy a yamahások lehetnek a legelégedettebbek a Superbike sivatagi tesztjén, Haga ugyanis remek eredményeket ért el a Losailon. Nagyon egyben van az R1 az óév végén, de az is biztos, hogy Bayliss papa megint képes volt elhomályosítani mindent és mindenkit egy, a zárónapon megfutott új pályacsúccsal.

‘Sejtettem, hogy már a kezdet kezdetén b?dületesen er?s lesz a Ducati’ – mondta a Nitro Nori az összteszt után. ‘Találkoztam Baylisszel néhányszor, és észrevettem, hogy mindannyiszor elveszi a gázt, hogy ne lássam, mire képes a motorja.’

Tizennyolcra apad a MotoGP osztály létszáma – virtuálisan – , miután Kenny Roberts csapata, a KR megfelel? szponzori háttér és motorszállító hiányában bejelenti, felhagy a világbajnoki szint? küzdelmekkel. Szinte azonnal életbe lép azonban egy B-terv, aminek értelmi szerz?je a jól informáltak szerint maga Carmelo Ezpeleta, a jogtulajdonos Dorna f?nöke. Ennek keretében helyhez juthat Niccoló Canepa, az 1098-cal Stock 1000-es címet nyer? ifjú olasz, Ezpeleta pedig finanszírozná a KR-nek a Desmo blokkot. Ugyancsak decemberben hozzák nyilvánosságra a GP – ideiglenes, de majdhogynem véglegesnek tekinthet? – 2008-as felállását, amib?l kiderül, hogy Stoner az #1-es, míg Talmácsi a jól bevált #14-es rajtszámmal indul az újévben.

ugrás fel