EST. 2002

Ezalatt Tokióban…

Sajnos Tokió túl messze van és túl furcsa nyelven is beszélnek ahhoz, hogy érdemben tudósíthassunk a 41. Tokió Motor Show-n történ? eseményekr?l, de a Honda gondoskodott róla, hogy saját újdonságairól szóló hírmorzsák elérjenek az öreg kontinensre is… nem, sajnos a VFR1200 még mindig árnyékba burkolózik, de itt van helyette a CB1100!

2007-ben pont a Tokió Motor Show-n mutatta be a Honda az új CB koncepció változatát, ami bordó volt és gyönyör?séges, a motoros köznyelv ?rá igazán találóan és fenntartások nélkül használhatta az ‘igazi motor’ jelz?t. A prototípus sikere hatalmas és eget renget? volt, megígérték hát, lesz megvásárolható szériaváltozat is bel?le.

És lett is, íme, ez lenne az – szinte megszólalásig hasonlít a koncepcióra, fehérben is gyönyör?, és aki kicsit is vonzódik a csupasz kategóriához, annak bizonyára kéne, azonnal, fenntartások nélkül. Ahogy nekünk is.

A széria CB1100 alig különbözik a koncepciótól, s?t, ahhoz képest, hogy mennyire nem szokott köze lenni a sorozatpéldánynak a közönségtesztel? egyedihez, a 2010-ben érkez? retró CB szinte teljesen megegyezik a 2007-es bordóval. A blokk egy kicsit nagyobb lett, leegyszer?södtek némileg a formák (f?leg a tank, a m?szerfal, a hátsó dupla rugóstagok és a kipufogó), de alapjait és f?leg stílusát tekintve mi sem változott – és ennek nagyon, nagyon örülünk.

De a tokiói Honda hírek nem csak a CB-r?l szólnak. Bemutatták például a közönséget a mai napig megosztó DN-01 cruiserrobogó túraváltozatát, nagyplexivel és gyári oldaldobozokkal, ami valószín?leg kizárólag a japán piacon lesz majd sikeres, s?t, Európába, úgy gondoljuk, el sem fog jutni, de a plexi és a dobozok persze már idén is rendelhet?ek voltak a gyári Honda katalógusból.

A cruiser paletta a VT1300CX (Fury) után a VT1300CR-rel b?vül, ami a két éve leállított VTX1300 utódjának tekinthet?. Technikája és stílusa ugyan nagyban a CX-re építkezik, de annál jóval visszafogottabb, a klasszikus cruiser sémát követi, akárcsak a néhai VTX, ami egyébként Európában sikeres modellnek volt mondható – a VT1300CR számára is ehhez hasonló szerepet szánnak.

A CB1300 japánban (is) az egyik legsikeresebb nagyköbcentis Honda modell, nem meglep? hát, hogy ismételten átmentek rajta a polírkoronggal jó alaposan. Apróbb változtatásokon esett át a nagy vízh?téses csupasz egyhármas: a technikai részleteket nekünk, európaiaknak csak kés?bb árulják el, de a fotókon jól kivehet? a csupasz változat új hátsó lámpája, utaskapaszkodója és a nyereg, és, a Mad Max fanok örömére, a feketére festett masszív motorblokk.

A fejidomos CB1300S is a fenti új részletekkel gazdagodik (hogy az evidencia számba men? új színösszeállításokat ne is említsük), plusz a DN-01 mellett megjelenik ennek is a Touring verziója, gyári dobozokkal, alacsonyabb utaslábtartókkal.

Végül, de nem utolsó sorban itt van két Honda koncepció robogó, az EVE-Neo és az EV-Cub. Utóbbi, ahogy talán látszik is rajta (legalsó kép), a legendás, elpusztíthatatlan Honda Cub 21. századi utódját kívánja megszemélyesíteni, és lényegében egy formatanulmányról van szó, ellenben az EVE-Neo (lent, kis fekete) igencsak széria közelinek t?nik – a technikai részletek róla is hiányoznak, de ha szimatunk nem csal, ? lesz a Honda által nemrégiben bejentett, szériagyártású elektromos robogója, ami akár már egy-két éven belül, azaz mondjuk 2010 év végén a piacra kerülhet.

ugrás fel