EST. 2002

Ezpeleta: Biaggi ha nem tud nyerni, hagyja abba

Sito Pons sportmenedzser után Carmelo Ezpetela, a Dorna és az IRTA vezet?je is azt tanácsolja Max Biagginak, vonuljon vissza. Ezpeleta az olasz Corriere dello Sport cím? napilapnak adott nagyinterjút. Ebben a következ?t mondja: ‘Egy olyan pilóta mint Biaggi nem versenyezhet a tizenötödik helyért. Jobb, ha abbahagyja.’

‘Az év elején nem hittem volna, hogy ilyen helyzet áll el?. Azt kell mondjam, hogy ebben a történetben mindenkinek megvan a maga felel?ssége: Biaggi remek versenyz?, de néha eljár a szája. Sito (Pons, a szerk.) most nem lenne bajban, ha Motegiben elfogadja a Camel ajánlatát. Nem végezte 100%-osan a munkáját. Ugyanakkor az embereket csak a maguk egységében lehet megítélni: nem tudom elválasztani Maxot attól, ami az ? habitusa, sem Sitót az ? életfelfogásától.’

A F?nök beszélt a Biaggi gumival való ellátását els? körben elutasító Bridgestone-ról is: ‘A japánoknak gyártási problémáik vannak, és ennek semmi köze Biaggihoz. Már 2004-ben kértem t?lük, hogy legyenek partnerei id. Roberts csapatának, és a Max-ügy el?tt is írtam nekik levelet, amiben nagyobb szerepvállalást kértem. Ugyanis a harmadik Kawasaki el?tt Tamada és a D’Antin csapat is kért gumikat a gyártótól. Még nem kaptam választ.

Ezpeleta bizonyos dolgokban tehetetlen, a gyorsasági motoros vb-t mégis sokkal jobban szervezettnek tartja a Forma-1-nél. ‘Az F1-ben csak két olyan privát csapat maradt, aminek nem áll egy gyár a háta mögött, a Williams és a hamvaiból, orosz pénzen feltámasztott Jordan. A szabályozásaik sokkal rosszabbak, mint a mieink.’ Ebben a kérdésben nem lehet nem igazat adni a bossnak, miután a Michelin éppen bejelentette, hogy 2006 után elhagyja az autósport csúcskategóriáját.

ugrás fel