A Ducati Corse bejelentette: leigazolták Michel Fabriziót a 2008-as Superbike idényre. Ahogy azt sejteni lehetett, a 23 esztend?s, római születés? olasz lesz Troy Bayliss csapattársa a gyári Xerox csapatban.
‘Nagyon boldog vagyok’ – lelkendezett Michel. ‘Remélem, jó kép alakul majd ki rólan a csapatban, és beférk?zöm a világ Ducati-szurkolóinak szívébe. A döntést akkor hozták meg, mikor még nyaraltam, augusztusban. Davide Tardozzi (a Ducati SBK-s sportigazgatója, a szerk.) telefonált, azt mondta, volna itt egy lehet?ség, hogy a csapattal versenyezzek. Ez hatalmas dolog! És nagy vállalkozás is egyben, új motorral, amivel rengeteg munka lesz. Tudom, hogy van tizenkét napunk tesztelésre, de a lehet? legjobban kell kihasználnunk majd a rendelkezésre álló id?t. Ki kell tanulnom a motort is és azt is, miként tudok zökken?mentesen együtt dolgozni a csapattal. Az els? tesztemre biztosan nem kerül sor október 30. el?tt, hiszen akkor jár le a hondás szerz?désem. Tehát a novemberre tervezett próbákon ülök el?ször a Ducatira. Az egyetlen dolog, ami nem aggaszt, az Troy Bayliss jelenléte, mint társ: óriási személyiség, óriási pilóta, azt hiszem, nagyon sokat fogok t?le tanulni. Alig várom, hogy kezdjünk!’
Fabrizio 1999-ben, 15 éves korában kezdett el versenyezni, egy hondás márkabajnokságon, ahol már két verseny után dobogóra állhatott. A következ? két idény a folyamatos fejl?désr?l szólt: megnyerte az olasz gyorsasági kupát 2000-ben, bajnoki címet szerzett a Challenge Aprilia, Superchamp és Sport Production osztályokban is (2001). 2002-ben megjött a várva várt világbajnoki szerz?dés, a 125-ös géposztályban egy Gilerával versenyezhetett, de nem igazán sikerült pozitívra az évad. 2003-ban az Alstare csapat ajánlotta fel Michelnek, jöjjön inkább a Superstock Európa-bajnoki gárdába: az ifjú meghálálta a bizalmat, hiszen megnyerte a sorozatot. Ekkor 19 éves volt. Ezt követ?en visszatért a gyorsasági vb pástjára, de már a MotoGP-be. WCM-mel versenyzett, ami nem volt éppen a technika csúcsa – de arra mindenképpen jó volt ez az id?szak, hogy a királykategória hangulatát megérezze (‘beugróként’ már négyféle motoron mehetett a GP-n, legutóbb Eliast helyettesítette a Gresini Hondán). Ezután a Supersportban kötött ki a 84-es számú versenyz?, ahol néhány eredményt ért el a Megabike csapat CBR-ével. 2006-ban váltott kategóriát, a DFX együttes Hondáján ül azóta is. Legjobb helyezése egy brnói második és harmadik hely tavalyról, egy asseni harmadik pozíció és egy újabb harmadik, az idei Cseh Nagydíjról.
Tardozzi mester elmondta, örömmel üdvözlik Fabriziót, hiszen tehetséges pilóta, aki szerinte még nem bontakoztatta ki minden képességét. ‘A 2008-as egy nagyon fontos év lesz számára, hiszen els? alkalommal lehet egy gyári alakulat tagja. Az egész Ducati Corse köszöni Lorenzo Lanzinak az elmúlt évek er?feszítéseit.’
Legutóbbi hozzászólások