EST. 2002

Fedett autókból mérnek a rendőrök

Pár napja robbant a hír, hogy hazánk rendőrei is fedett autókból mérik a sebességet. A hír másik felét a rendőrség cáfolja, miszerint a fedett rendőrségi autók sokszor hátulról tólva, bele kényszerítik az előttük haladó járművet a gyorshajtásba.

Európa útjain ez egy bevett szokás, már mi is irtunk arról, hogy Szlovákiában, Szlovéniában, Horvátországban fedett autók vagy éppen motorok közlekednek, sőt Franciaországban egy több mint 300 db-os flotta működtetéséről döntött a kormányzat 2020-ig.

Amit nem csinálnak Európa többi országában, hogy teljesen szokványos típusú és színű autókba telepítik a radart. A facebookról és a rádiókból tudjuk, hogy Kecskemét környékén Toyota Yaris-t és arany színű Ford kombit is láttak már munka közben.

A rendőrségi fedett Audi, fotó: Police.hu

Természetesen mindenkinek be kell tartani a szabályokat és a sebességkorlátozásokat, ebben mi sem nyitnánk vitát. Ahogy az is meddő, hogy az úthálózat minőségi problémáit a fenntartó szerv akár egy sebességkorlátozó táblával is képes megoldani hosszú időre.

Mi tehetünk és mire figyeljünk?

A szabályok betartásán kívül ha párhuzamos közlekedésre kijelölt szakaszon hátulról agresszívan, megfelelő féktávot nem tartva halad mögöttünk egy autó, nézzünk hátra mielőtt gyorsítunk. ( A hátranézés előtt ellenőrizzük, hogy megfelelő féktávval rendelkezzünk, ha kell növeljük azt lassítással ) Még ha csak azért is tesszük, hogy lehúzódjunk előle a szélső sávba, ez a távolság és sebesség emelkedés pont elegendő lehet egy büntetésre.

A rendőrségi fedett kocsikban szinte mindig két ember ül elöl. Az M0 szakaszán közlekedő fekete Škodában legutoljára, két fedett rendőr és egy közlekedési rendőr ült, mikor kivezettek egy autót és megállították.

Tehát ha két embert látunk és a kocsi tudatosan közeledik vagy tartja a mi tempónkat az gyanús. Szlovéniában megvárják míg a motoros elhalad mellettük és pár száz méterről követik akár kilométereken keresztül.

A másik árulkodó jel, hogy ezeknek az autóknak a hátsó üvegei teljesen sötétek szoktak lenni. Külföldön eddig csak ilyennel találkoztunk, de a hazai kocsikra is ez a jellemző. Tehát ha utolérünk egy autót ami teljesen sötét hátsó üvegezéssel rendelkezik, nézzünk be a vezető oldali üvegen át.

Ezen felül jó módszer lehet, ha párhuzamos közlekedésre alkalmas szakaszokon használjuk mindkét sávot, és mozgunk az előzések közben. Egy autó ezt jóval nehezebben követi és sokkal könnyebb kiszúrni ,ha valaki hasonló manővereket tesz.

Végül pedig a gyors sebesség változás, ha egy kocsi a jobb szélső sávban a megengedettnél lassabban közlekedik, de miután elhaladtunk mellette gyorsítani kezd, és felveszi a mi tempónkat, akkor legyünk fokozottan óvatosak.

ugrás fel