EST. 2002

Félénk, visszahúzódó alkat rovat

Azért lássuk be: társadalmi célú hirdetést készíteni ‘vedd észre motoros felebarátod’ témakörben viszonylag hálás feladat a reklámkészít? szempontjából. Hálásabb, mint hüvelygomba vagy prosztatapanaszok elleni szert eladatni a népnek. Nem csoda, hogy ötletesebbnél ötletesebb szpotok születtek már, hiszen az arzenál roppant széles: a legtöbb alkotó a fanyar humor meglehet?sen széles eszköztárát használja, persze akadnak, akik drámai hangnemben képírják meg a lassított felvételen spriccel? vért és a tehergépjárm? h?t?rácsába ágyazódó ill. aszfalton szétszóródó emberi szerveket.

Akármilyen groteszk, elrettent? vagy éppenséggel humoros egy-egy ilyen reklámfilmecske, abban biztosan egyetértünk, hogy leginkább nem nekünk kéne nézegetnünk, hanem azoknak az embertársainknak, akik két keréken nem közlekednek az utakon. Az ? figyelmük a kulcskérdés.

Ez a hirdetmény azért nagyszer?, mert ‘easy’ stílusban tálal, nem dramatizál, csak egyszer?en rámutat: a motorosruha és bukósisak alatt is emberek rejteznek. Ilyen egyszer? ez. Emberek vagyunk, még akkor is, ha közlekedünk olykor. Ki így, ki úgy. Ezt nem ártana minden autós társban tudatosítani. Mert hányszor lenne jó egy neon felirat körénk…

ugrás fel