EST. 2002

Feltámad a Honda Dominator?

Az új Africa Twin megjelenésével – bár nem v-kettes er?forrással, amit?l a régi XR750 és Transalp rajongók is bekönnyeztek volna – a Honda mintha ismét ráérzett volna az igazi enduró-feelingre: a motor, ami megállja a helyét túramotor szerepben és terepen egyaránt.

A japán gyártó a frissen felbukkant rajzról hallgat, mint a sír, de nem kell nagy fantázia hozzá, hogy hasonlóságot fedezzünk fel a régi jó Dominator és a rajzolt modell között. Hogy hány hengeres? Ki tudja… mondjuk a rajz alapján inkább egy.

Ha a Honda sima kéthengeres er?forrásban gondolkodna, használhatná az NC700-at alapként, de nagyobb az esély rá, hogy annál jobb teljesítmény/súly arányra vágynak Tokióban. És ha így van, akkor egy új leveg?s egyhengeres jobban megfelel a célnak.

A régi Dominator a maga 180 kilójával és 45 lóerejével jól elbírt a tereppel, és aszfalton sem volt gondja, utassal, csomaggal simán tudott 100 km/h utazót hosszú távon is. Ami pedig szintén lényeges volt ezekben a klasszikus Honda endurókban, hogy jól kezelhet?k voltak és élmény volt velük a motorozás akár tapasztalt, akár kezd? motorosoknak kezébe kerültek.

Honda NX650 Dominator

Honda Dominator anno

15 év telt el azóta, hogy a Dominator let?nt az élvonalból, ami rengetegsok id? ahhoz, hogy egy 650 köbcenti körüli blokkból egészen komoly er?ket lehessen felszabadítani a legmodernebb befecskendez? rendszerek és egyéb elektronikai kincsek segítségével. Egy 60 lóer? körüli könny?, agilis motorbicikli elképeszt? vonzó fegyver lehetne a Honda kezében a középkategóriás endurók kínálatában.

Bírnánk.

Honda NX650 Dominator

Honda Dominator ma. Vagy valami nagyon hasonló, és az is inkább holnap.

ugrás fel