EST. 2002

Fény az alagút végén: augusztusban pluszos a hazai motorpiac

Idén augusztus volt az els? hónap, amikor a hazai újmotor-eladások felül tudták múlni az egy évvel ezel?ttieket: a 2011-es 154 darabhoz képest 2012 nyolcadik havában 165 motor kelt el. Összességében még így sem rózsás a kép, a január-augusztusi összevetésben 1460 kontra 1581 a legutolsó adatok szerint, ami 7,7%-os visszaesést jelent. Hogy fordulóponthoz értünk volna a nyár végére, azt nagyon korai lenne kijelenteni – de tény, hogy egy kis sikert elkönyvelhetett a piac.

A Magyar Gépjárm?import?rök Egyesülete (MGE) által készített, az év els? nyolc hónapját felölel? statisztikájából kiderül, hogy a személyautó- és nagyhaszonjárm?-kategória er?södni tudott (köszönhet?en a céges vásárlásoknak), a kishaszonjárm?vek stagnálnak. Motoros vonalon a B125 bevezetése sokat hozhat, de a jogszabályi enyhítést követ? kampányok hatása ennyi id? alatt még nem érz?dhet.

Itt kell megemlíteni, hogy az MGE állást foglalt a feketegazdaság ellen, idézzük közleményüket: ‘Fontos üzenetünk azok felé, akik el?szeretettel javíttatják autójukat számla nélkül, hogy ezzel saját érdekeik ellen tesznek, veszélyeztetik saját, utasaik és a többi közleked? testi épségét, életét, és mivel számla nélkül nincs garanciájuk az elvégzett javításra és ezért a beépített alkatrészekre a javítási hiba okozta balesetekb?l ered? minden felel?sség a gépjárm? tulajdonosát, üzemeltet?jét terheli.’

ugrás fel