Davide Tartozzi, a Ducati SBK csapatának els? embere a Motorcycle News-nak adott nyilatkozatában számol be arról, hogy ha a Superbike szabályait nem változtatják meg, vagyis nem engedik új V2-es, 1200 köbcentis gépüket, az 1098-at jöv?re versenyezni, úgy a sorozat legsikeresebb márkája kivonul a szériából.
Az érvényben lév? szabályoknak már most sem felel meg a jelenleg használatban lév? 999R, mivel az utód bemutatásával egy id?ben, levette modellpalettájáról a bolognai gyár ezt a típust, de a regulák egyel?re még nem engedélyezik az 1000 köbcentisnél nagyobb motorok indulását a sorozatban.
A Ducati versenyrészelgének vezet?je, Claudio Domenicali is meger?sítette a hírt:
„Nem versenyezhetünk tovább a jelenlegi modellel, mivel az érvényben lév? szabályok ezt nem engedik meg. A Ducati már nem gyárt literes sportgépet, csak annál nagyobbat. Ha nem változtatnak ezen, úgy kénytelenek vagyunk kivonulni a sorozatból. Ennek a szériának pont az a lényege, hogy a gyártók az utcai modelljeikkel vegyenek részt rajta.”
Az el?állt helyzet mindenesetre érdekes. A Ducati a sportban elfoglalt helyével, hagyományaival próbál nyomást gyakorolni a Superbike-világbajnokság promóterére, az FG Csoportra, mely szintén olasz. A japán gyártók természetesen ellenzik a Duki terveit. A legaggasztóbb kérdés jelenleg nem az, hogy Flaminniék érvényt adnak honfitársaik akaratának, hanem az, hogy mit lépnek a japánok erre. Kár lenne, ha a másodvirágzását él? SBK ismét visszasüllyedne egy márkakupa szintjére, mint ahogyan pár évvel ezel?tt ez meg is történt a sorozattal, hasonló okok miatt.
Legutóbbi hozzászólások