EST. 2002

Foggy 40 év után visszakapta élete els? motorját

A Superbike ikont nem kicsit hatotta meg, hogy viszontláthatja egykori motorját, ráadásul tökéletesen újszer? állapotban. „Ez csodálatos! Libab?rös lettem t?le, ahogy újra látom. Látom magam ezen a motoron Oulton Parkban az apámmal, amikor még versenyzett. A kipufogója egészen olyan volt, mint ezen itt, az egyenes cs? egészen magasra feljött. Háromsebességes Honda blokk van benne, mikor lefelé váltottam, azt képzeltem, én vagyok Agostini, ez pedig egy MV Agusta’ – mondta Foggy meghatottan az átadáskor.

„A tizedik születésnapomra kaptam. A tankon a Motocris név szerepel, mivel egy Ken Martin nev? blackburni Honda keresked? építette a fiának, Chrisnek. Amikor kin?tte, az apám megvette t?le a születésnapomra, ott kezd?dött a motoros pályafutásom.

El?ször otthon a hátsókertben motoroztam vele, ami nagyon kicsi volt, aztán elmentünk apám szállítmányozó cégének a raktárához is, ott motoroztam. Eljártunk Blackburnben is mez?kre, aztán a versenyeken mindig egy nyitott narancssárga bukósisak és egy kék overáll volt rajtam. Találtam egy fényképet is róla, de nagyon rossz min?ség?. Tudom, hogy van egy pár jó képem is, de azokat nem találom – ez elég bosszantó.’

‘Nem is hittem el, mikor tavaly visszakaptam a motort. Nem emlékeztem rá, mi lett vele, teljesen elfelejtettem, hogy Dale-nek adtam. (Dale Winfield egy helyi vállalkozó, aki támogatta Fogarty-t karrierje kezdetén.) Ez 1992-ben lehetett, el?tte a motor otthon a garázs és a fészer között hányódott. Ben?tte a gaz, és gyakorlatilag ketté volt törve, úgy átrozsdásodott a leng?villája. Nem akartam semmit kezdeni vele, így odaadtam Dale-nek, aztán el is feledkeztem róla. Aztán Dale nemrég megbetegedett és sajnos meghalt. A halála el?tt nem sokkal azt mondta a feleségének, azt szeretné, ha a motor visszakerülne hozzám, amit a felesége a temetés után mondott el nekem. Beléptem a helyiségbe, ahol Dale a motorjait tartotta, és ott volt pontosan ugyanolyan állapotban, mint amikor neki adtam. A leng?villa még mindig el volt törve, és ugyanaz a fehér oldalú els? gumi volt rajta.

Betettem a kocsimba és feltettem róla egy képet Twitterre, amire felhívott James (Hewing, a brit Nemzeti Motorkerékpár Múzeumtól) azzal, hogy szeretnék helyreállítani nekem. Azt hittem, viccel, de nem, én pedig nagyon hálás vagyok nekik. A srácok fantasztikus munkát végeztek – ?szintén szólva jobb állapotban van most, mint tíz éves koromban volt. Három vagy négyéves lehetett, mikor 1975-ben megkaptam, így elképeszt? látni, most milyen. Megható, ha ránézek, elképeszt?, hogy majdnem pontosan 40 évvel azután, hogy az apámtól megkaptam, ismét látom. Számomra ezzel a motorral kezd?dött minden.

Arra is emlékszem, amikor ráragasztottam azt a Shell Oils TT matricát a farokidomra 1976-ban. Elég mérges voltam, mert egy kicsit ferdére sikerült. Mindenhol matricák voltak rajta, de lekoptak. Fantasztikus, hogy felújították a motort, az a matrica mégis rajta maradt.

A házban lesz a helye, a sport szobában, de ki kell próbálnom, miel?tt betesszük. Olyan a hangja ennek az egyenes kipufogónak, mintha egy igazi mini MV lenne, nagyon jó.’

Fotó: motorcyclenews.com

ugrás fel