EST. 2002

Foggy Hondája kalapács alatt

A világhír? aukciós ház által árverésre felkínált motorkerékpárokból mindig szívesen szemezgetünk, f?leg ha a használt kétkerek? egy ismert motorosé volt, legyen szó hollywoodi szex szimbólumról vagy „csak” egy régi nagynev? versenyz?r?l. Legutóbb Steve McQueen Husqvarnáján akadt meg a szemünk, még az év elején Carl Fogarty két régi Ducatija cserélt gazdát – most vasárnap pedig egy még régebbi Hondája.

A Honda Britain által felkészített 1989-es Honda VFR750 (ínyenceknek RC30) versenymotor a szóban forgó vas, Foggy élete els? „igazi”, nemzetközileg is elismert versenygy?zelmét szerezte meg ezzel a motorral: a 89-es Man-szigeti TT-n a Formula1 és a Senior kategóriát is megnyerte, plusz az IOMTT történelemében harmadik emberként ezzel a motorral lépte át a 120 mérföld/órás átlagsebességet a hírhedt Mountain Circuiten.

motorinfo

A motort 50-70.000 angol fontra tartja a Bonhams. Ez a 15-20 millió forint pedig igazán nem sok egy igazi gyári versenymotorért, amivel egy ilyen versenyz? egy ilyen versenyt nyert meg, méghozzá nem is akárhogy. A ’89-es TT-n ugyanis a valaha a szigeten tapasztalt legszörny?bb id?járás közepette indították el a Senior TT futamát. Akkora es? és köd volt a pálya egyes részein (leginkább a hegyen), nem egy profi versenyz? döntött inkább a kiállás mellett. Ilyen körülmények közepette Foggy minden mért ponton a leggyorsabb versenyz? volt, és ugye végül nyert is.

motorinfo motorinfo

Sokan – szinte érthetetlen, de – lenézték ezen versenytörténelmi tette után Fogarty-t, mondván nem ésszel megy, s?t sok akkori versenyz?társa egyenesen odáig ment, hogy kijelentse, ugyanezt nem tudná megcsinálni száraz körülmények között. Foggy négy évvel kés?bb, 1992-ben cáfolt rá erre: ismét nyert a TT-n egy olyan körrekorddal, amit 1999-ig nem tudtak megdönteni a kategóriában.

motorinfo

ugrás fel