Kevesen tettek Max Biaggi és az Aprilia sikerére a Phillip Island-i idénynyitón az SBK-ban. Különösen annak ismeretében, hogy a noaleiek épphogy összerakták csapatukat a szezonra, miután er?iket a MotoGP-CRT kategória felé összpontosítják – a tavalyel?tti vb-gy?ztes gárda vezet?je, Giovanni Sandi is oda ‘igazolt’, a többi mérnökkel együtt. De talán éppen Biaggi ausztráliai gy?zelme és frenetikus felzárkózását követ? ezüstje lesz az, ami miatt átgondolja a két világbajnokság közötti súlyozást az Aprilia. A jelenlegi Superbike-együttes szerel?stül, menedzserestül 2011 karácsonyára állt össze, legalábbis papíron, a motor és a csapat rekordid? alatt történ? felkészítését Enrico Folegnani nem vállalta, Aligi Deganello viszont igen. A jelek szerint jól döntött, és a gyár is büszke lehet a szakvezet?re.
Az Ausztrál Nagydíjon aratott siker értékét növeli, hogy egy, az Apriliának elvileg nagyon nem fekv? pálya volt a helyszín. A regisztrált végsebesség-adatok láttán persze már el kell gondolkodunk ezen a fekvés-dolgon, mindenesetre leszögezhetjük: kevesen számítottak a szakma, a sajtó és a rajongók részér?l ilyen fergeteges szereplésre és arra, hogy Max 15 pontos fórban lesz a második helyezett Marco Melandrival szemben a viadalt követ?en. Biaggi bizonyos értelemben a nulláról építette föl magát megint, hiszen csapatának magva a dics?séges 250-es korszak óta mellette volt. A veszteségeken azonban túl kell lépni, annál is inkább, hiszen a másik oldalon ott van a váratlanul gyors Aprilia RSV4 Factory, amit a történtek után minimum dobogóra lehet várni az április elsején esedékes imolai folytatáson (nota bene, a hazai pálya is elvileg nem-fekv?s fajta, de ezzel talán várjunk bolondok napjáig).
A versenyz?vel a Superbike vb hivatalos honlapja közölt egy kis interjút, amelyben Biaggi elmondta, még most is belelúdb?rzik, ha visszagondol Phillip Islandre. ‘Nagyszer? érzés volt, ráadásul az els? nagydíjon idén… sikerült letenni a névjegykártyát.’ Ezzel egyetértünk, valóban sikerült. A duplázás ugyan elmaradt, de ha nincs a második futam elején az a pályaelhagyás, alighanem meglett volna. ‘A második verseny elején volt egy kontaktom Tom barátommal, és én húztam a rövidebbet. Legutolsó helyen tudtam visszakapcsolódni a futamba, de nem estem kétségbe, próbáltam leszegett fejjel menni el?re és hozni a pozíciókat. Még most sem hiszem el teljesen, hogy bejöttem másodiknak.’
Tudjuk, hogy a tavaly év vége nagyon kemény volt számotokra, jelent?s átalakulással a boxon belül. Hitted volna, hogy az új csapattal ilyen hamar ilyen látványos eredményeket fogtok hozni?
‘Versenyz?i pályafutásom legdurvább telét éltem meg. Az excsapatom úgy döntött, hogy elmegy a MotoGP-be és lényegében ott maradtam én meg az Aprilia. Ez elég nagy pofon volt számomra, mert decemberre állhatott csak össze az új gárda, akikkel kezdhettünk mindent az elejér?l. Nagyon rosszul esett ez az egész, de megértem, hogy ebben a sportban meghatározott motivációk indokolják a döntéseket. Az adható legszebb válasz a pályán érkezett meg, a megújított csapattal és a lelkes új tagokkal észrevétettük magunkat Ausztráliában, de még hogy. Örülök, hogy ilyen lelkes és tettrekész srácok harcolnak velem együtt, hogy jobbak és jobbak legyünk.’
Ausztráliában különböz? okok miatt, de elmaradt a közvetlen csata Carlos Checával, egyedül az els? verseny egy rövid szakaszában találkoztatok össze. Gondolod, hogy ? a legnagyobb rivális a bajnoki címért folytatott harcban?
‘Igen, úgy vélem, a Checa-Ducati párosítás képviseli a legnagyobb er?t ebben a mez?nyben, és ezt láthattuk is a második versenyen. Úgyhogy figyelnünk kell.’
Pár hét múlva jön Imola: visszagondolva a 2010-es bajnoki diadalra és a mostani szezonkezdetre mit tudsz ígérni a szurkolóknak?
‘Nagyon fontos meccs lesz. Egy nemszeretem pálya, ahonnan viszont felejthetetlen emlékeket ?rzök. A szurkolók jobban fel lesznek tüzelve, mint eddig bármikor, és biztosak lehetnek afel?l, hogy én mindent beleadok, ami t?lem telik. Eléggé kellemetlen pálya nekünk, de a feladatunk 2012-ben: leny?gözni mindenkit!’
Legutóbbi hozzászólások