EST. 2002

Formatervkoncepciók gyári szponzorálással

A torinói IED (Istituto Europeo di Design) formatervez?i szakán a három legtehetségesebb hallgatónak megadatott a lehet?ség, hogy kiélhesse magát, de nem csak a monitor, vagy rajzpapír el?tt ülve, hanem igaziból, m?anyagot és vasat formálva, mindeközben egy új tárgyat – mit tárgyat, egy új motorkerékpárt – hozva létre!

A lehet?séget nem kisebb neveknek, mint a Ducatinak és a Moto Guzzinak köszönhették a tanulók, a koncepciók éppen ezért pedig egy Griso és egy Hypermotard alapjain nyugszanak. El?bbi fütürizálásán Emmanuel Baptism ügyeskedett, míg utóbbit a Simon Buonpensiere és Daniele Mazzon duó gondjaira bízták.

Az eredményként született motoros kerékpárok – már ha következtethetünk bel?lük a távoli jöv?t illet?en – egy felt?n?en szögletes és valahogy meghatározhatatlan képet formálnak a motorok kinézetét illet?en.

Emmanuel, a Guzziért felel?s tanuló munkáját tartjuk meghatározónak a kett? közül, hiszen míg társai a Ducatit csak egy agresszívabb formájú idomszettel toldották meg (melyen, azért jegyezzük meg, érdekesen, két részb?l áll az ülés és a farokidom) addig a Guzzi akár egy új hollywoodi sci-fi filmben is simán elmenne – és ez egy igazi jöv?koncepció fokmér?je, ugyebár.

Akárhogy is, a torinói egyetemen ezt tudták összehozni, se többet, se kevesebbet. Óhatatlanul is felmerül a kérdés, hogy egy hasonló feladattal mit kezdene például a Moholy-Nagy M?vészeti Egyetem hallgatósága.

ugrás fel