EST. 2002

Francis Batta az Apriliát támadja, és óvást nyújt be



Paprikázódik a hangulat a Superbike-ban! Francis Batta, az Alstare Suzuki belga csapatf?nöke az, aki kígyót-békát kiált az Apriliára és az RSV4-re, amely ‘minden sémán kívüli’, ‘nem SBK-komform’ és egyáltalán, ‘tlajdonképpen egy prototípus.’ A szakember a hétvégi ausztrál futam alatt él? adásban nyilatkozta el vádjait a sorozatot nagy nézettség mellett közvetít? olasz La7 csatornán. ‘Mindannyian tudjuk, hogy az RSV4 egy prototípus, és hogy nem lenne szabad itt versenyeznie. Várom a verseny végét, hogy benyújthassam az óvásomat’ – mondta Batta a Superpole alatt.


Francis mindent megtett, hogy feltüzelje a paddock erre fogékony szerepl?it. A BMW-r?l egyel?re nem szól a fáma, pedig ezzel az er?vel a bajorokat is támadhatná valaki, hiszen szériamotort még az S1000RR-b?l sem látott még senki fia. A nemzetközi szövetség pénteken este kérte be a homologizált szériamotorok listáját minden gyártótól, a Phillip Island-i rajtra pedig hivatalosan is megállapítást nyert, hogy az Apriliának el?írt 250 példányt a noaleiek legyártották január 30-ig bezárólag. A BMW-nek, mint abszolút újonc, 125 motort kellett prezentálnia, s ennek szintén eleget tett.

A szabályzat gyártásra vonatkozó részét tehát egyértelm?en teljesítették a debütálók, a battai aktus most a technológiai részletekre tereli a figyelmet. Az, hogy milyen szabálytalanságokat vélhetünk felfedezni az Aprilián, még nem tudni – egyes hírek szerint az üzemanyag-ellátási rendszer körül van kifogásolnia az Alstare együttes tulajának. A versenykiírás szerint a rendszer minden f? elemének (injektorok, pillangószelep vezérlése, torokátmér?, felhasznált anyagok) ugyanolyannak kell lennie a pályamasinákon, mint az utcai szériamotorokon.

A múltban az SBK mindig is tartotta magát bizonyos íratlan szabályokhoz, egyfajta ‘gentleman agreement’-hez: ha egy alakulat túlment a szabálykönyv szabta lehet?ségeken, hivatalosan figyelmeztette a sportbíróság. És ennyi, hamar visszaállt a status quo. Ezek szerint ez addig m?ködött, amíg kevesebb gyár volt jelen a porondon… az Aprilia és a BMW érkezésével elkerülhetetlenül arculatot vált a bajnokság, ami nem feltétlenül van a ‘régiek’ ínyére. Ugyanakkor a sport-felügyeletnek (FIM) és a szervez?knek (Infront) garantálniuk kell a szabályok maximális tiszteletben tartását, hiszen ez a vb elemi érdeke. Folytatása következik?

ugrás fel