Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-superbike Full-Gas: Hibátlan csapatmunka

Full-Gas: Hibátlan csapatmunka

Hirdetés

A szombat reggeli szabadedzés idejére megkegyelmezett az id?járás a Superstock 1000 Világkupa résztvev?inek és ragyogó napsütésben gurulhattak ki a versenyz?k a pályára. A 4023 méter hosszú derbyshire-i aszfalt most mutatta meg el?ször igazi arcát Kispataki Viktornak és Németh Balázsnak. A Full-Gas Racing Team két versenyz?je szinte pontosan két másodpercet javítottak tegnapi legjobb köridejükhöz képest. A pilóták, hogy minél jobban megismerjék a pályát, szinte folyamatosan köröztek és a beállításokkal csak az edzés után foglalkoztak.

Délután a Superpole-t követ?en álltak fel a versenyz?k a boxutca kijáratához. A 39 pilóta szinte egyszerre kezdte meg a végleges rajtsorrendet eldönt? kvalifikációt. A viharos szél megdolgoztatta a versenyz?ket, ráadásul a kötelez?en el?írt gumikeverék nem épp a legmegfelel?bb volt erre a hideg pályára. Balázs elmondása szerint a gumi öt kör után már megadta magát, miközben az edzésen akár 35 kört is megtesznek a pilóták. A csapat a statisztikákat elemezve vette észre, hogy a délel?tti edzésen Viktor Suzuki GSX-R1000-se volt végsebességre a leggyorsabb, míg Balázs a motorjából, a második legjobb top speedet hozta ki délután.

Kispataki Viktor: 1,38,707 – 33. rajthely
‘Az egyik legnagyobb gondot a feler?söd? szél jelentette. A pálya középs? szakaszán, ahol nagyon gyors kanyarok követik egymást, ha nem húztam magam teljesen össze, akkor szinte lefújt a szél a motorról. Nem is véletlen, hogy ezen a szakaszon több id?t veszítünk, mint amit szélcsendes id?ben veszítettünk volna. Most a legtöbb gondom a sz?k kanyarokban van, mert a Suzukim még nem úgy fordul, ahogy én szeretném. Az ideális ívr?l többször is kisodródok, úgyhogy a futóm? beállításokat még egyszer át kell gondolnunk. Persze a munkánk nem egyszer?, hiszen eddig minden edzésen más id?járási körülményhez kellett alkalmazkodnunk.’

Németh Balázs: 1,37,536 – 26. rajthely
‘A nagy szél mint mindenkinek, nekem sem könnyítette meg a dolgomat. Az aszfalt és a leveg? h?mérséklete is nagyon alacsony volt és ez a medium Pirelli keverék 20 fokos h?mérsékleten kezd használhatóvá válni. Ez fel is adta a leckét, hiszen állandóan csúszkált a motorom hátulja. Ett?l függetlenül folyamatosan köröztünk, hol együtt, hol külön-külön a Viktorral. Ha lenne még egy órányi lehet?ségünk edzésre, akkor többet is kihozhatnánk magunkból, hiszen sz?k két óra alatt nagyon nehéz megfejteni egy új pálya titkát.’

Full-Gas Racing Team