EST. 2002

Full-Gas: Túl a szezon leggyorsabb versenyén

A pénteki nap nem úgy indult, ahogy azt a fiúk eltervezték. Németh Balázs alig melegítette be a Suzuki GSX-R-en a Pirelli gumikat, amikor egyik ellenfele felolajozta a pályát el?tte és Balázs már nem tudta elkerülni a balesetet. Az eredeti tervekkel ellentétben, hogy a második edzés napon megpróbálja tovább csökkenteni a különbséget közte és az élmez?ny között füstbe ment. Szerencsére neki nem esett baja és ép b?rrel úszta meg a bukást, de ez a motorról már nem volt elmondható. Elgörbült a Gixxer kormánya, a váltókar, a lábtartók és a komplett idomzat a kukában végezte. ‘Az utolsó sikán el?tti féktávon dobtam el a gépet, ahol durván 200 km/óráról kezdtem el lassítani.’ – emlékszik vissza a magyar versenyz?, akinek a bukás pillanatai beégtek az emlékezetébe és hiába a csapat megfeszített munkája, amivel sikerült üzemképes állapotba hozni a motort, Balázs ritmust veszített és nem sikerült komolyan javítani a második id?mér?n. A 34-es rajtszámú Full-Gas pilóta a 32. helyr?l várta a vasárnapi rajtot.

Nyilatkozatok

Kispataki Viktor:
‘A rajtot követ?en hihetetlen tömeg volt az els? kanyarban. Én még nem is láttam ilyet. Negyvenen estünk be egy olyan fordulóba, amit egyesben kell bevenni. Negyvenen, negyvenfelé mentünk. Volt, aki a rázókövön, volt, aki a füvön. Ennek ellenére nekem sikerült több helyet is feljönnöm. A harmadik körig minden rendben ment. Akkor találkoztam össze egy ducatis sráccal, akit az egyik féktávon akartam megel?zni. Nagyon rövidet fékeztem, de ? még rövidebbet és persze besokalt. Összeütköztünk, én meg kiszaladtam a sóderágyba. Mire sikerült visszamennem a pályára a film már lepörgött. A középmez?ny elhúzott t?lem és én már csak próbáltam felkapaszkodni az el?ttem lév?kre, így az utolsó körben még sikerült egy embert megel?znöm.’

Németh Balázs:
‘A rajtom nem sikerült rosszul. A baj az els? sikánnál történt, ahol nagyon kiszorítottak és legalább öt helyet visszaestem. Aztán egy sráccal kezdtem el meccselni. Ez önmagában tök jó volt, csak a kanyarokban feltartott, míg az egyenesekben nem tudtam elmenni mellette. Mire sikerült megel?znöm nagyon leszakadtam a középmez?nyt?l. Néhány kör után beértem egy srácot és vele a leintésig dolgoztattuk egymást. Fej-fej mellett intettek le minket, de a célfotó ?t hozta ki els?nek a kett?nk harcában. Amúgy jól vagyok, szerencsére nem fáj semmim a tegnapi bukás óta, csak azt sajnálom, hogy nem sikerült a középmez?nybe keverednem.’

Kispataki az egész kvalifikációt kihasználta és közel egy másodpercet sikerült gyorsulnia, ami a 37. rajtid?t jelentette a korábbi magyar bajnoknak. A versenyt ver?fényes napsütésben indította el a rendez?ség. Németh a rajtot követ?en megtartotta a 32. helyet, míg Kispataki jobb ütemben kapta el startot és feljött a 33. helyre. Az iram ezt követ?en csak tovább gyorsult. A 11 körös verseny átlagsebessége 188km/óra volt, szóval a fiúk komolyan húzták a gázt. A Full-Gas csapat versenyz?i végül több helyet is el?re jöttek rajthelyükhöz képest és Balázs a 25. míg, Viktor a 27. helyen zárt.

Erd?s Tamás, a Full-Gas Racing Team vezet?je és egyben legnagyobb szurkolója a helyszínen izgulta végig a versenyt. ‘El?ször láttam él?ben, hogy a csapat milyen megfeszített tempóban dolgozik és próbálja a legjobbat kihozni a motorokból és a versenyz?kb?l. Nagyon élveztem a versenyt és gratulálok az egész csapatnak. Folyamatosan fejl?dnek és n?nek fel a feladathoz, hogy megállják a helyüket a világbajnokságon.’

Full-Gas Racing

FIM Superstock 1000, Monza – végeredmény

Poz. – Rider – Csapat – Motor – Id?

1 – Matteo Baiocco – Umbria Bike – Yamaha YZF-R1 – 20’19.109
2 – Mark Aitchison – Celani Team Suzuki Italia – Suzuki GSX-R1000 K6 – 20’19.117
3 – Ilario Dionisi – Cruciani Moto Suzuki Italia – Suzuki GSX-R1000 K7 – 20’19.245
4 – Didier Van Keymeulen – TTSL-MGM Racing – Yamaha YZF-R1 – 20’19.619
5 – Xavier Simeon – Alstare Suzuki Corona Extra – Suzuki GSX-R1000 K6 – 20’25.058
6 – Marko Jerman – DBR Racing Team – Yamaha YZF-R1 – 20’26.821
7 – Sheridan Morais – Team Pedercini – Ducati 1098S – 20’27.241
8 – René Mahr – Vd Heyden Motors Yamaha – Yamaha YZF-R1 – 20’33.802
9 – Danilo Dell’Omo – UnionBike Gimotorsport – MV Agusta F4 312 R – 20’33.852
10 – Niccolò Canepa – Ducati Xerox Junior Team – Ducati 1098S – 20’34.302
11 – Daniel Sutter – Peko Racing – Yamaha YZF-R1 – 20’39.522
12 – Arne Tode – Racing Dirk Van Mol – Honda CBR1000RR – 20’39.840
13 – Cedric Tangre – DBR Racing Team – Yamaha YZF-R1 – 20’40.244
14 – Marko Rohtlaan – Azione Corse – Honda CBR1000RR – 20’40.674
15 – Brendan Roberts – Ducati Xerox Junior Team – Ducati 1098S – 20’40.903
16 – Franck Millet – Biassono UnionBike – MV Agusta F4 312 R – 20’43.635
17 – Matej Smrz – MS Racing – Honda CBR1000RR – 20’43.645
18 – Lorenzo Baroni – Team Sterilgarda – Ducati 1098S – 20’47.323
19 – Barry Burrell – MS Racing – Honda CBR1000RR – 20’48.136
20 – Timo Gieseler – MGM Racing Performance – Yamaha YZF-R1 – 20’57.812
21 – Raymond Schouten – Vd Heyden Motors Yamaha – Yamaha YZF-R1 – 20’57.840
22 – Luka Nedog – Team Ducati SC Caracchi – Ducati 1098S – 20’57.989
23 – Tommaso Lorenzetti – Team PMS Kawasaki Supported – Kawasaki ZX-10R – 20’59.767
24 – Nicky Moore – Team Pedercini – Ducati 1098S – 21’00.362
25 – Balazs Nemeth – Full-Gas Racing Team – Suzuki GSX-R1000 K6 – 21’00.392
26 – Matt Bond – Mist Suzuki – Suzuki GSX-R1000 K6 – 21’22.061
27 – Viktor Kispataki – Full-Gas Racing Team – Suzuki GSX-R1000 K6 – 21’24.247
28 – Niccolò Rosso – Team Sterilgarda – Ducati 1098S – 21’24.350
29 – Raffaele Filice – Celani Team Suzuki Italia – Suzuki GSX-R1000 K6 – 21’42.065

Nem ért célba

RT – Olivier Depoorter – Team Zone Rouge – Yamaha YZF-R1 – 18’46.993
RT – Leonardo Biliotti – Revolution – UnionBike – MV Agusta F4 312 R – 18’47.016
RT – Dario Giuseppetti – MGM Racing Performance – Yamaha YZF-R1 – 18’47.267
RT – Michele Pirro – Yamaha Team Italia – Yamaha YZF-R1 – 16’34.565
RT – Ayrton Badovini – Biassono UnionBike – MV Agusta F4 312 R – 11’34.422
RT – Luca Verdini – RCGM Team – Yamaha YZF-R1 – 11’51.680
RT – Claudio Corti – Yamaha Team Italia – Yamaha YZF-R1 – 5’33.050
RT – Robert Gianfardoni – RG Team – Yamaha YZF-R1 – 2’02.230
RT – Bram Appelo – EAB Ten Kate Honda – Honda CBR1000RR – 2’03.774
RT – Wim Van Den Broeck – Team Zone Rouge – Yamaha YZF-R1 – 2’15.590

A bajnokság állása Monza után

1 – M. Baiocco – 60 pont
2 – M. Aitchison – 58
3 – N. Canepa – 57
4 – I. Dionisi – 50
5 – M. Pirro – 45
6 – C. Corti – 45
7 – D. Van Keymeulen – 45
8 – X. Simeon – 38
9 – R. Mahr – 26
10 – M. Jerman – 21

ugrás fel