Úton
Tegyük fel, hogy ötven évesek vagytok, és nem tudtok dönteni egy Gold Wing és
egy Pan European között. Ezek egyértelm?en nem tartoznak a scooter-kategóriába,
ami azonban nem jelenti egyáltalában azt, hogy ne szórakoznátok ?rült jól a
kajla Gilera nyergében: mint aki mondjuk kiszáll egy Bentleyb?l, és átül egy
go-kartba. Aki elfogadja a járgányunk általános kényelmetlenségét, minden bizonnyal
le lesz ny?gözve annak agilis fellépését?l és nagyszer? úttartásától.
Ami külön említést érdemel, az a gyorsulás. A futóm? nem rezeg be, nem ugrál
ide meg oda, hanem a motor dolgozik, pontosan és szépen, ahogy a csillag megy
az égen. Nyolcezres fordulatnál (milyen szép is lenne feljebb pörgetni a kis
Leadert…) a sebességjelz? 122 km/h-t mutat – ez több, mint hatékonyság. Húsz
lótól többet ne várjon az ember; igaz, kanyarkijövetnél elkelne még egy kis
nafta. Nyer? az abroncsválasztás (‘medium’, 14 hüvelyk), ami kiváló
stabilitást ad a mininaked-nek egyenes szakaszon.
A felfüggesztések különösen merevek, ahogy ez egy sportos fajtától várható:
természetesen ez feltételez egyfajta útmin?séget. A fékrendszer minden helyzetben
megbízhatóan teszi a dolgát: a megállási távolságok nagyon rövidek, és majdnemhogy
lehetetlen blokkolni a vastagocska els? kereket – figyelmesség a biztonságos
bevetések szerelmeseinek.
Legutóbbi hozzászólások