EST. 2002

Gilera Nexus 250

Motor és váltó:
Ez a 250-es blokk még mindig a kedvencem! Elég nyomaték és er? áll rendelkezésre, ha normális használatra vagy berendezkedve. 22,4 lóer? és 21 Nm.

A teszt végére még nem volt teljesen bejáratva, ezért nem néztem végsebességet, de 130-at így is ment (óra szerint), és volt még benne tartalék jócskán.

A röpsúlyos váltót úgy áttételezték, hogy 7.000-es fordulat körül tartja a motor fordulatszámát, egészen addig, amíg 120 fölé nem ér a kilométeróra. Onnantól kezd emelkedni a fordulatszám is. Fogyasztása 4-5 liter között volt 100 km-enként.

Amatőr vélemény

Le kell szögezzem, Gilera rajongó vagyok. Az els? 125-ös sportmotorom egy Gilera SP 01 volt. Pár motorral kés?bb pedig egy Typhoon robogóval pörögtem a városban. Most pedig egy Runner 200 képviseli a márkát. Tehát a tesztrobogó kisöccse. Kíváncsian vártam a tesztet.

A nagy Nexus számomra csalódás volt. Sportrobogónak hirdetik, de egy nagytest? robogó gyors lehet, sportos viszont soha. Ez még a Gilerának sem jött össze. Viszont az idei 250-es egy nagyon kellemes jelenség. Könnyebb, keskenyebb és minden, ami jó volt az el?z?n, az megmaradt, minden, ami rossz, azt kijavították. Ritka az ilyen modellfrissítés manapság. Nem szeretem, ha a szélvéd? túl magas. Ez pont olyan alacsony, ahogy szeretem, de még jó a szélvédelem. A tükrök a kormányra kerültek, ami szintén jól jön, ha sz?k helyen kell keresztüllavírozni.

Az egész motor nagyon nyugodtan viselkedik. Hepehupás kanyarokban is pontosan tartja az ívet, de egyáltalán nem kemény a futóm?. Nagyobb lett a csomagtartó de az utas ugyanazt a kényelmet kapja, amit az el?d kínált. Ha az utas nem sokkal kisebb a vezet?nél, akkor ellát a feje fölött. Ezzel az aprósággal nagyot lehet javítani az utas komfortérzetén.

Szóval ha tehetem, egyszer majd lecserélem a fürge kis Runnert a kényelmes Nexusra. Öregszem.

Az amatőr véleményt Pacsorasz Viktor, filmes kollégánk írta.


Váz és futóm?:
Nagyon stabil, és a súlycsökkentésnek köszönhet?en fordulékonyabb az 500-as bátyánál. Ezt a fordulékonyságot próbáltuk megmutatni a kis videó-összeállításunkban, amit Pacsorasz Viktor barátom készített.

Ha nem indulna el a lejátszás, katt ide

Ez a 22 kg súlycsökkentés nagyon jót tett a Nexusnak.
A futóm? hangolása sportosan kemény volt, de mégis valahogy nagyon jól elnyeli az út egyenetlenségeit, pedig 15-ös helyett 14-es kerekek vannak csak a kis Nexuson.

Elöl hagyományos teleszkópvillát, hátul dupla rugóstagot találhatunk. Állítási lehet?ség nincs, nem úgy, mint az 500-ason. Erre nem került föl ez a lézerkard nyél, amit a Star Wars filmekb?l lestek el Luke Skywalker kezéb?l.

Fék:
Elöl, egy 260 mm-es tárcsa végzi a feladatát, de b?ven elég is. Egyszerre az els? és a hátsó féket húzva elegend? fékhatást érhetünk el, és nincs az a veszély, hogy blokkolna az els? kerék egy er?sebb fékkar húzásnál.

Utascipelés:
A kényelmes hátsó ülés úgy van kialakítva, hogy az utas pont ellát a vezet? feje fölött, ami egy hosszabb távon kényelmesebbé teheti az utazást a hátul ül?nek, hogy nem kell állandóan kikandikálni a vezet? sisakja mögül jobbra vagy balra.

Kicsit széles hátul az ülés, ami zavarhatja a hátsó lábtartó elérését, de ezt a kellemetlenséget a jó nagy raktér ellensúlyozza.

Összegzés:
F?leg a 250-es barátságos blokk és a kényelem az, ami megfogott ebben a motorban. És a használhatóság sem mellékes. Ezzel minden nap szívesen elutazgatnék a városba, és még egy-egy túrára is alkalmas. Nekem kellene!

M?szaki adatok

Motor: egyhengeres, folyadékh?téses, négyütem?
Henger?rtartalom: 244 cm3
Furat x löket: 72,0 x 60,0 mm
Keverékképzés: üzemanyag-befecskendezés
Kompresszió viszony: 11,5:1
Max. teljesítmény: 22,44 LE
Max. nyomaték: 20,2 Nm 6500 1/min
Indítás: elektronikus önindító
Váltó: automata CVT
Kuplung: automata, centrifugális
Els? futóm?: 35 mm hidraulikus teleszkópvilla
Hátsó futóm?: 4 fokozatban állítható el?feszítés? rugóstag
Fékek: elöl-hátul kétdugattyús szimpla tárcsafék
Kerekek: elöl 3,50 x 14′, hátul 3,50 x 14′
Hosszúság: 2100 mm
Magasság: 780 mm
Tengelytáv: 1530 mm
Ülésmagasság: 810 mm
Száraz tömeg: 174 kg
Üzemanyagtank térfogata: 15 liter

Benk? Zsolt

Dainese: www.karasna.hu
Berik: www.superzone.hu

ugrás fel