EST. 2002

Gp hétvége, ráadásul Mugello !

A Jóska megelőzte Pistát, Pista a 3 körben visszaelőzte Jóskát jellegű írással ma sem foglalkozunk. A futamot bárki megnézheti, Szepesi féle rádió közvetítést nem vállalok ! 🙂 Gyorsan ugorjunk neki a dolognak !

Gyorsan de nem kapkodva. A hétvége talán legmegdöbbentőbb jelenete ugyanis ( Márquez mentéseit kezdjük megszokni, lassan szóra sem érdemes ) még pénteken történt, amikor is Michele Pirro, a Ducati wild card-al induló tesztpilótája mutatott be hajmeresztő buktát a Mugello-i pálya első kanyarja, a San Donato előtti féktávon. Itt a Ducati vörös rakétáit rendszerint 350 km/h feletti tempóról igyekeznek 90 km/h-ás sebességre lassítani a gyár legjobban fizetett alkalmazottai. Pirro-t majd 3 méter magasra katapultálta a rakoncátlan kétkerekű, fejét a földhöz csapva azonnal eszméletét vesztette és rongybabává változva, kontroll nélkül bukfencezve ért a kavics ágyba, ahol véget ért a horrorisztikus utazás.
Két nappal később a Ducati boxban futam közben azon kesereg Pirro, hogy sajnos nem állhatott a rajtrácson. Motoros barátaim ! Értitek, hogy mennyire fontos az a munka, amit ezek a pilóták a motoros felszerelések gyártóival együtt elvégeznek ? Mert a vakszerencsén kívül ezt a versenyzőt egyedül a bőrruhájában felfújódó légzsák mentette meg a végzetes, visszafordíthatatlan sérülésektől ! Egy ilyen légzsák sajnos ma még 1000 Euro, de alig várom, hogy az én ruházatomban is legyen ilyen ! Bravó !

A futam előtt továbbá erősen felkavarta a kedélyeket Valentino Rossi zseniálisan összerakott pol pozíciós körrekordja, vélhetően az összes Rossi rajongó lemondta a vasárnapi családi programokat, ilyen teljesítményt látva kit érdekel az anyós főztje?

És végül a futam, amelynek mottója több olvasatban is lehetne Assisi Szent Ferenc imájának kezdő sora:

„Uram, adj türelmet,
Hogy elfogadjam, amin nem tudok változtatni,
Adj bátorságot, hogy megváltoztassam,
Amit lehet, és adj bölcsességet,
Hogy a kettő között különbséget tudjak tenni.

Máris kifejtem miért:

1. Jorge Lorenzo: ” Adj bátorságot, hogy megváltoztassam amit lehet ”

Az ötszörös világbajnokot mindenki temette már, a Ducati-s kaland épp kezdett Valentino Rossi hasonló váltására hajazva bekerülni a kalendáriumokba. De a spanyol türelmes volt, elég bátor hogy változtasson, és kiverekedte magának azt a motort, amelyen újra megvillanthatta képességeit.

Abba most ne menjünk bele, hogy valószínűleg Rossi sem felejtett el motorozni annak idején a piros motorra ülve, de a csekkfüzetükbe írt hatalmas összegen kívül nem volt képes kierőszakolni magának egy normális üléspozícióval, számára is motorozható kormánnyal és tankkal, futóművel stb. ellátott motorkerékpárt.
Lorenzo megtette ezt, nem elégedett meg az Euro milliókkal, magának és a világnak akart bizonyítani és ezt ma megtette. Egy futamból persze nem vonunk le messzemenő következtetéseket, de a mai előadás elképesztően meggyőzőre sikeredett… Assisi Szent Ferenc+ Lorenzo – kételkedők : 1:0

2. Andrea Doviziozo: ” És adj bölcsességet, hogy a kettő között különbséget tudjak tenni ”

A tavalyi év újra felfedezettje hozta a tőle elvárt teljesítményt, elfogadta amin nem tudott változtatni, értsd Lorenzo elképesztő tempója. Egyébként Ő általában elfogadja az ilyen szituációkat, a francia nagydíjon kiderült mi van, hanem így tesz. Ennek ellenére szép a második hely, a Ducati pedig a kis túlzással korlátlanul elköltött pénznek köszönhetően egyre jobb versenymotorrá válik. Assisi Szent Ferenc 2:0

3. Valentino Rossi: „Uram adj türelmet”

Ez a türelem dolog több szempontból is igaz, hiszen Vale a vb. pontállás 2. helyén áll és lehet, hogy sikeresen kivárta a Yamaha gyári csapatának év eleji töketlenkedését. A Barcelona-i teszt ugyan nem hozott áttörést, de egy 3. helyet most igen. A türelem a mai futamra vetítve is igaz, az előre felszerelt kemény keverék nem megszokott a Yamahán, és úgy tűnt Iannone, Rins, Petrucci darálóból nem lesz majd kiút a 39 éves veteránnak. Aztán a többiek elfogytak, a kemény első gumi pedig szépen dolgozott tovább az utolsó körben is… a hőn áhított Rossi győzelem elmaradt, de a dobogó Mugelloban egy olasznak majdnem ugyanaz ! Assisi Szent Ferenc 3:0

4. Andrea Iannone: ” És adj bölcsességet, hogy a kettő között különbséget tudjak tenni ”

Miért csak most? Miért nem lehetett ilyen éretten versenyezni az elmúlt években? Miért kell búcsút inteni a Ducati után a Suzuki gyári alakulatának is ? Szép eredmény, bár a végére a gumik nagyon elfogytak.

5. Alex Rins : „Uram adj türelmet”

Le a kalappal… Rossi és Iannone között őrlődni, néha egy kis Petruccival fűszerezve… és mindezzel együtt végre gumizott oldalával lefelé ( értsd: Rubber side down ) befejezni a futamot… Bravó !

6. Cal Crutchlow: Cal Nehéz időszakon van túl, igazi hullámvasút az idei szezon. A hatodik pozíció annak a fényében értékelendő, hogy a Honda feliratú motorkerékpároknak Mugello ebben az évben nagyon nem volt a barátja. Pedrosa teljesítménye lehangoló, Marquez heroikus küzdelme ugyan csodálható, de ezen a futamon inkább vergődésnek tűnt…. well done Cal, végre végigcsináltad….

És végül a 93-as, akinek a bukása után eluralkodó „nyugalom” megmutatja mennyire fontos „izgalom felelőse” Ő a kategóriának:

16. Marc Marquez: Akinek leginkább meg kellene fogadnia a Szent ember imádságát. Türelem, bátorság, bölcsesség.

Aki nem vak, az láthatja, hogy a második tulajdonság, a bátorság kissé talán túlságosan is nagy mennyiségben áll rendelkezésre, ebben a fiatalemberben, a türelem és a bölcsesség megléte viszont meglehetősen esetleges.

A Hondák szereplése mutatja, hogy ezen a hétvégén bármennyire is fontos a nép szórakoztatása, a bátorságot kicsit sutba kellett volna dobni türelmesen, bölcsen bemotorozni a 6. helyen.
Mert bizony a képesség a gázkar visszaengedésére is egy adottság, de sajnos az ifjú spanyol ezzel csak nyomokban rendelkezik.
Már az időmérőn is látszott, amint Rossi előtt mentett Márki, hogy igencsak 110% kell ezen a hétvégén a dobogóhoz, de nagy pont előny lévén nem lett volna halálos egy gyengébb eredmény. A jelenlegi világbajnok ezzel szemben bemutatott 4 kör két keréken korcsolyázást elöl-hátul kemény gumin, majd egy olyan mentési kísérletet, amitől a haja égnek áll minden valaha motorkerékpáron közlekedő egyénnek. Eredmény: 0 pont, és egy első gumival összemaszatolt festésre szoruló Mugello-i bukózóna….

Minden motorkerékpár gyártó álma egy első gumi megcsúszását megakadályozó, illetve annak kontrollálására alkalmas eszköz. Van már giroszkópos ABS, meg Yamaha Niken, Tricity, a Piaggio is gyárt elöl kétkerekű motorokat a probléma megoldására. A Hondának is van erre egy szerves alkatrésze, úgy hívják, hogy Marc Marquez….. csak azt kéne elmagyarázni ennek az alkatrésznek, hogy néha elég a 6. helyezés is……

Király Laci
Rodeo Ride 34

#Motogp #Mugello #Rodeoride34 #JorgeLorenzo #ValentinoRossi #MarcMarquez

1 Jorge LORENZO SPA Ducati 41’43”230
2 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati +6”370
3 Valentino ROSSI ITA Yamaha +6”629
4 Andrea IANNONE ITA Suzuki +7”885
5 Alex RINS SPA Suzuki +7”907
6 Cal CRUTCHLOW GBR Honda +9”120
7 Danilo PETRUCCI ITA Ducati +10”898
8 Maverick VIÑALES SPA Yamaha +11”060
9 Alvaro BAUTISTA SPA Ducati +11”154
10 Johann ZARCO FRA Yamaha +17”644
11 Pol ESPARGARO SPA KTM +20”256
12 Hafizh SYAHRIN MAL Yamaha +22”435
13 Tito RABAT SPA Ducati +22”464
14 Bradley SMITH GBR KTM +22”495
15 Franco MORBIDELLI ITA Honda +26”644
16 Marc MARQUEZ SPA Honda +39”311
17 Xavier SIMEON BEL Ducati +1’01”211
18 Takaaki NAKAGAMI JPN Honda 5 Giri
DNF Aleix ESPARGARO SPA Aprilia 4 Giri
DNF Jack MILLER AUS Ducati 22 Giri
DNF Thomas LUTHI SWI Honda 22 Giri
DNF Dani PEDROSA SPA Honda 0 Giro
DNF Karel ABRAHAM CZE Ducati 0 Giro
DNF Scott REDDING GBR Aprilia 0 Giro
ugrás fel