Hirdetés
Kezdőoldal Magazin Guy Martin visszatért egy 7 literes dízel traktorral, 167 km/h-val

Guy Martin visszatért egy 7 literes dízel traktorral, 167 km/h-val

Hirdetés

A Brit utcai motorversenyek ikonikus alakja, Guy Martin, 17-szer végzet dobogón a Man TT-n. Egyébként teherautó szerelő végzetsége van és verseny karrierje után/közben elkezdett tévézni is. Szóval nem egyszerű figura, talán ezért is érezte a munkagépeiről ismert JCB, hogy rá lesz szükségük ahhoz, hogy megjavítsák a Brit traktor gyorsasági rekordot. Mert, hogy van ilyen, még a Top Gear-es brigád állította fel 2018-ban.

A gépezet egy JCB Fastrac, amit a rekord kísérletre tovább fejlesztett a gyártó a Williams Advanced Engineering segítségével. Az aerodinamikailag is optimalizált haszongépjárműben egy 7200 köbcentiméteres, hat hengeres dízel motor dolgozik, 1000 lóerő teljesítménnyel és 2500 Nm nyomatékkal.

A York közelében lévő Elvington reptéren 167 km/h-ra gyorsította fel a trakit Guy, így új rekord született. „Nagyszerű nap volt a JCB-vel Elvingtonban, alapos munka igazán alapos csapattal. Beton biztosnak éreztem a gépet a kifutón, igazi öröm munka volt” – nyilatkozta Guy. A projekt megálmodója a JCB elnöke, Lord Bamford így üdvözölte az új rekordot: „Régóta dédelgetett álmunk a Fastrac sebesség rekordja, de ehhez a csodálatos eredményhez a teljes csapat fáradhatatlan munkája volt szükséges. Rendkívüli módón büszke vagyok arra, amit elértek, ráadásul ilyen rövid idő alatt. Ez a Brit mérnöki munka csúcsa és kiemeli a csapatunk tudást és innovativitását, igazán fantasztikus munkát végeztek.”

Guy több rekordot is tart, pl. az úgynevezett „halálfalon” való motorozás sebesség rekordját. Ez az, amikor egy deszka henger belső függőleges falán motoroznak körbe körbe, itt 112,5 km/h-ra javította a rekordot.  Övé a leggyorsabb szánkózás csúcsa is, azt 134.3 km/h-val sikerült előadnia. De ezeken kívül még úgynevezett szappanos láda autóval és légpárnás hajóval is elismerten ő volt a leggyorsabb.

A JCB-nek sem ez az első könyvelt rekordja, 2006-ban két munkagépükből származó, egyenként 700 lóerős dízel motort szereltek egy erre a célra épített versenyautóba és 535,91 km/h-ra gyorsították a Bonneville-i kiszáradt tó medrében.