EST. 2002

Gyárlátogatás az Uralnál

Nemrég bemutattunk egy videót, amin az látható, hogyan szerelik össze a japán szakemberek az RC213V-S-t, a Honda kb. 40 millió forintba kerül? limitált szériás különlegességét. Most lehet?ségünk nyílik megismerni a másik végletet, és bepillantani az Ural motorgyár mindennapjaiba az oroszországi Irbitben.

Japán precizitás kontra orosz puritánság, utcai versenymotor kontra kátyús orosz utak, a Honda és az Ural sok szempontból ellentétei egymásnak.
Utóbbi 1940-ben indult, egy oldalkocsis BMW R71-est kezdtek gyártani, majd egy évvel kés?bb az abból továbbfejlesztett M-72-vel folytatták. Bár a gyár története hosszú múltra nyúlik vissza, az utóbbi évekig nem készítettek sokféle modellt. Ami egyszer bevált, azon nem igen változtattak.

Az els? gyárak Moszkvában, Harkovban és az akkori Leningrádban voltak, amelyek a második világháború hatására Irbitbe és Nyizsnyij Novgorodba kerültek át.

Ural motorgyár

Néhány évvel ezel?tt a cégvezetés felismerte, hogy fejlesztések nélkül nincs jöv? a gyár el?tt. A régi modellek hiába voltak masszívak és voltak képesek eljutni úttalan utakon bárhova, megbízhatóságuk problémás volt.

Az új korszak motorjai azóta többek között elektronikus befecskendezéssel, tárcsafékkel, Brembo féknyergekkel, Sachs futóm?vel és er?sített f?tengellyel gazdagodtak, henger?rtartalmuk pedig 650-r?l 750 köbcentire növekedett.

A csúcson 10 000 f?t foglalkozató IMZ-Ural gyárban ma mindössze 155 ember dolgozik.

Ural motorgyár

Ural motorgyár

Ural motorgyár

Ural motorgyár

Ural motorgyár

Ural motorgyár

Ural motorgyár

Ural motorgyár

Ural motorgyár

Ural motorgyár

Ural motorgyár

Ural motorgyár

Fotó: bloomberg.com

ugrás fel