EST. 2002

Gy?rfi Alen: a 2011-es év összegzése

Az elmúlt hétvégén Portimaóban befejez?dött a Superbike világbajnokság, melynek keretein belül az egész szezonban rajthoz állt Gy?rfi Alen a Superstock 1000-es sorozatban. Az Adrenalin H-Moto Team versenyz?je vegyes érzelmekkel gondol vissza pályafutása els? ezres szezonjára, de tudja, a tanuló év arról szól minden sportágban, hogy a versenyz? a kés?bbi sikerek érdekében tapasztalatokat gy?jtsön. Alen immár valamennyi pályát és a Honda versenygépét is kiismerte, fokozatosan javult futamról futamra, edzésr?l edzésre, és abban bízik, hogy a 2012-es idényben valamennyi versenyen képes lesz a középmez?ny elején végezni. Hogy milyen motorral vág neki a jöv? évi bajnokságnak, azt egyel?re nem lehetett tudni, hisz a következ? hetet is egy olasz gárda meghívására teszteléssel tölti.

– Még nincs egy hete, hogy véget ért az idei Superstock 1000-es sorozat idénye. Elég volt ennyi id?, hogy végiggondolja els? ezres motorral teljesített szezonját?

Gy?rfi Alen: – Természetesen még el kell telnie jó pár hétnek, hogy minden a helyére kerüljön a fejemben életem els? Superstock 1000-es szezonjáról, ám azt már érzem, ebben az évben egyaránt ért pozitív és negatív hatás. Voltak olyan versenyek, amire akár büszke is lehetnék, több csapat az évzárón megdicsért, mondván, els? évemben jól teljesítettem. Ám összességében én csalódtam, els?sorban magamban, ugyanis képtelen voltam egy apró pontot is szerezni.

– Azért nem kell elbujkálnia a szégyent?l, ugyanis a technikai sportokban a tanuló évben nem sokan szereznek pontokat, s?t, általában a mez?ny végén találhatók a versenyeken…

Gy?rfi Alen: – Ezt pontosan tudom, s?t, azzal is tisztában vagyok, hogy újoncként talán egy kicsit sokat vártam magamtól, de addig nem fogok megnyugodni, amíg nem lesz pont a nevem mellett. Biztos vagyok abban, hogy jöv?re már a középmez?ny elejére kerülhetek, mivel most már ismerem majd a pályákat, több tesztelési lehet?ségem is lesz, és a motorral is kiismertük már egymást.

– Nem sokon múlt, hogy sikerüljön a pontszerzés. A tapasztalatlansága fosztotta meg ett?l?

Gy?rfi Alen: – Ebben az évben  két-három alkalommal már közel álltunk a pontszerzéshez, és ezt a versenyeken mért id?k is igazolnak, gondoljunk csak a Monzában elért 16. helyemre, ám végül egyszer sem tudtam a legjobb 15 közé kerülni. Hiába, hiányzott a pályaismeret… Ott voltam valamennyi ringen, de amikor kigurultam az aszfaltcsíkra, azt se tudtam, hogy merre kanyarodik az út, milyen beállításokkal induljak neki a tréningeknek. Így nem lehetett odaérni, mert amíg a többiek azonnal egy alapbeállításról indultak, mert teszteltek és versenyeztek már a pályákon, addig nekem mindössze négy edzés állt a rendelkezésemre, hogy megtaláljam a motor tökéletes beállítását, és megismerjem a ringet.

– Jöv?re viszont ezekkel már nem lesz gond…

Gy?rfi Alen: – Ez így van, és most már tudatosult bennem, mekkora dolog, hogy végigversenyezhettem a szezont ebben a sorozatban, és a sikeres folytatáshoz szükséges tapasztalatokkal immár nemcsak én, hanem a csapat is rendelkezik. Ráadásul hétvégér?l hévégére érezhet?en fejl?dtem, így a kell? alapok megvannak a sikeres folytatáshoz. Be fogom bizonyítani, hogy méltó vagyok a bizalomra, és igenis a sorozat legjobbjai között a helyem. Köszönöm, hogy a menedzserem, a csapatom és a támogatóim kitartottak mellettem, és jöv?re együtt küzdünk tovább. Aki ismer, az tudja, soha nem adom fel!

– Ez így van, hiszen nem sok pihen?t engedélyezett magának, és hétf?n már ismét motorozni fog, mégpedig Olaszországban. Vagy ez csak amolyan levezetés?

Gy?rfi Alen: – Szó sincs levezetésr?l, ugyanis az egyik olasz csapat, a BWG Racing hosszabb ideje tárgyal a menedzseremmel, és most tesztelni hívott ki, ahol kipróbálhatom a team által használt Kawasakit. Ha a teljesítményemmel elnyerem a csapatvezetés tetszését, akkor arról is szó van, hogy decemberben egy versenyen is elindulok a színeikben az olasz bajnokság zárófutamán.

Gy?rfi Alen 2011-es eredményei – Superstock 1000

Assen: rajtpozíció – 26., versenyben elért helyezés – 22.
Monza: rajtpozíció – 29., versenyben elért helyezés – 16.
Misano: rajtpozíció – 31., versenyben elért helyezés – kiesett
Aragón: rajtpozíció – 25., versenyben elért helyezés – 20.
Brno: rajtpozíció – 24., versenyben elért helyezés – kiesett
Silverstone: rajtpozíció – 29., versenyben elért helyezés – 19.
Nürburgring: rajtpozíció – 27., versenyben elért helyezés – 22.
Imola: rajtpozíció – 22., versenyben elért helyezés – kiesett
Magny-Cours: rajtpozíció – 29., versenyben elért helyezés – 23.
Portimao: rajtpozíció – 26, versenyben elért helyezés – 19.

A fenti eredménysorból egyértelm?en kit?nik, hogy az Adrenalin H-Moto Team versenyz?je a vasárnapi futamra már a minimális pályaismerettel rendelkezve jóval el?rébb végzett, mint ahonnan elrajtolt. A tíz versenyb?l hetet fejezett be, kett?n kilökték, míg egy alkalommal, éppen a hazai versenyének számító brnói futamon technikai probléma miatt – megadta magát a váltója – elesett.

„Nem semmi év volt!” 

ugrás fel