EST. 2002

Gy?rfi Alen: „Egész életemben erre a lehet?ségre vártam!”

A silverstone-i hétvégét követ?en nyári szünetre vonult a Superbike világbajnokság mez?nye, így a sorozat egyik betétfutamában, a Superstock 1000-ben induló Gy?rfi Alen számára is az els? félév adatainak elemzése, a Honda optimális beállítása a legf?bb feladata. A 21 éves motoros – aki egy éve még nem is ült négyütem? versenygépen – azt reméli, az idei tanulóévet követ?en jöv?re már pontokért fog küzdeni valamennyi versenyen. Csapata, az Adrenalin H-Moto Team kitart a tehetséges versenyz? mellett, aki annak ellenére már a középmez?ny tagja, hogy a sorozat helyszíneit adó pályák közül a legtöbbet egyáltalán nem ismeri.

– A 2007-es Európa-bajnoki címét követ?en sokan azt hitték, egyenes útja lesz a legjobbak közé. A válságos éveket maga mögött hagyva most újra stabil csapattal versenyezhet, ám egyel?re elmaradnak a várt eredmények. Mi ennek az oka?

Gy?rfi Alen: – Több összetev?je van annak, hogy egyel?re pont nélkül állok a Superstock 1000-es bajnokságban. Sokan azt gondolják, hogy van egy motor, és csak rá kell ülni, és gyorsan menni… De ez NEM így van, hiszen a motort hozzá kell alakítani a pilótához, kiismerni a tulajdonságait. Ráadásul még az is nehezíti a dolgomat, hogy nincs tapasztalatom ebben a kategóriában, hisz egy évvel ezel?tt még azt sem tudtam, miként megy egy négyütem? versenygép. Most meg egyb?l a világ legjobbjai ellen küzdök futamról futamra. Másrészt ebben az évben a tanulásé a f?szerep, mivel kategóriaváltás történt, ráadásul a tíz pályából nyolc teljesen ismeretlen számomra, így minden verseny új kihívás nemcsak a saját magam, hanem a csapatom számára is. Ugyanakkor ez egyben motivál is engem, hiszen sok ember bízik bennem, és egész életemben erre a lehet?ségre vártam. Most sokak szemében úgy t?nhet, hogy els?re egy kicsit nagy falat ez nekem, de küzdök a végs?kig!

– Abszolút újoncként azért nem kell bujkálnia az eredményei miatt, hisz a középmez?nnyel így is felveszi a versenyt…

Gy?rfi Alen: – Én is, és a csapat is úgy érezzük, hogy sikerül versenyr?l versenyre el?rébb lépni, még ha ez nem is jelentkezik egyel?re pontokban. Itt mindenki a maximumot hozza ki a motorjából és önmagából, és a mez?ny szinte valamennyi tagja sokkal tapasztaltabb versenyz? nálam, ugyanis mint már említettem, én vagyok az egyetlen, aki ebben a bajnokságban úgy indul, hogy még életében nem ment el?tte ezres motorral. Ennek ellenére lépésr?l lépésre haladunk el?re, pozitívan állunk mindenhez, és látható az elmúlt hónapokban, hogy ez a hozzáállás összekovácsol minket, er?síti a csapatunkat. Jó példa a fejl?désemre, hogy az idei els? versenyre úgy érkeztünk, ha már a limit id?t megfutjuk, az jó dolog, de a végén már a 20.-ik hely közelében motoroztam. Innen jutottam el odáig, hogy legutóbb Silverstone-ban a rosszul sikerült kvalifikációt követ?en a 29. helyr?l indulva a 19. lettem, és az egész verseny során én el?ztem a legtöbbet. Igenis van keresnivalóm ebben a mez?nyben, és ha tapasztalatot szerzünk, akkor jobbak lehetünk.

– Több esetben is kiderült, ha az id?mér?n jobban szerepelne, akkor már b?ven a pontszerz?k között olvashatnánk a nevét. Miként lehetne ezen változtatni?

Gy?rfi Alen: – Ahhoz, hogy a versenyhétvége els? pillanatától kizárólag a beállításokra tudjak koncentrálni, az kellene, hogy meglegyen a pályaismeretem. Mivel ez 2011-ben nincs meg, így az els? szabadedzésem az adott aszfaltcsík megismerésével telik, ami nagyon nagy hátrány a többiekkel szemben. Éppen ezért nem tudok még az id?mér?n a legjobb húszba kerülni, mert a futamra kerülök olyan helyzetbe, hogy a pályát is kiismertem úgy ahogy, illetve az optimális beállítást is eltaláltuk. Ett?l függetlenül az idei legjobb eredményem egy 16. hely volt Monzában, és folyamatosan a legjobb húsz közelében mozgok, és abban bízom, hogy egy kis szerencsével már az idén pontot tudok szerezni, holott a csapatom és a támogatóim sem várják ezt el 2011-ben. Számomra viszont ez egyértelm? cél. A mez?nyben sok tapasztalt pilóta van, akik ismerik a pályákat, éppen ezért nem szégyen tanulni t?lük. Mindig próbálok ellesni egy-két mozdulatot, kanyarvételi technikát t?lük, amiket fel tudok használni a saját javamra. Én sosem voltam az a típus, aki kifogásokat keresett, ha valami nem sikerült, bevallom, ha magamban érzem a hibát, elmondom mi történt, mit gondolok.

– Azért a motorversenyzés összetettebb annál, minthogy állandóan csak és kizárólag a versenyz? hibáztatható mindenért…

Gy?rfi Alen: – Sokan mondták, hogy ne mindig magamban keressem a hibát, mert lehet, hogy például a motor még nincs rám hangolva, még nem találtuk meg teljesen a megfelel? beállításokat. Tudom ezt jól, s?t, azzal is tisztában vagyok, ha rossz irányba indulunk, akkor ezekb?l is lehet tanulni.

– Hol tart most a csapat a fejl?désben?

Gy?rfi Alen: – Az év közepére érkeztünk arra a szintre, hogy a motor els? futóm?ve kezd megfelel?en m?ködni, de a hátsó futóm?vön még dolgoznunk kell. De most is azt mondom, mi ebben az évben érkeztünk ebbe a sorozatba, egy új csapat vagyunk, és más kezd? gárdák sem úgy versenyezték végig az els? évüket, hogy azonnal pontokat szereztek. Kellenek a tapasztalatok, aztán kiderül, hogy egy csapatnak az el?re lépéshez elég egy év, vagy akár hármat is rá kell szánnia, hogy az élmez?ny közelébe érkezzen.

– Hol és mikor találkozhatnak Önnel a szurkolók?

Gy?rfi Alen: – Legközelebb augusztus 13-án, szombaton, ugyanis egész nap ott leszek a Verdanapokon a budaörsi repül?téren, ahol szívesen beszélgetek a rendezvényre kilátogatókkal, de természetesen közös fényképek is készülhetnek minden mennyiségben. Ugyan jelenleg szét van szedve a versenymotorom, de valószín?leg a budaörsi rendezvényre összerakja a szerel?m, így azt is testközelb?l szemlélheti meg mindenki.

 

A menedzser elégedett az eddigi eredményekkel

Az Adrenalin H-Moto Team csapatvezet?je, Kelemen Krisztián is szívesebben látná már versenyz?jét a pontszerz?k között, de ? is pontosan tudja, a kés?bbi jó eredményekért az idei évet a tanulásra kell szentelniük.

„Nagyon sok új ismeretlennel találtuk magunkat szembe az év elején, minden új volt, és mindent meg kellett szokni. Bárki bármit gondol, mi a SUPERBIKE VILÁGBAJNOKSÁG egyik betétfutamán veszünk részt! Sikerült a beilleszkedésünk a sorozatba, s?t, nemcsak a kategória más csapataival és a szervez?kkel sikerült jó viszonyt kialakítanunk, hanem a többi kategóriában induló csapattal is vannak kapcsolataink. Ez biztató mind a csapat, mind Alen jöv?beni terveinek sikerére nézve” – fogalmazott a menedzser.

A csapatvezet? bevallja, abban reménykedtek a szezonkezdet el?tt, hogy el?rébb tartanak majd a versenyeken, de már Assenben belátták, hogy ezt a sportot még tanulni kell!

„Alennek új volt a motor és a kategória is, valamint szinte mindegyik pályát a versenyhétvégék els? napján kellett megismernie, így bármennyire is a magyar gyorsasági motorsport egyik legnagyobb tehetsége, de ? sem Superman. Végig kell járnia azt az utat, mint mindenki másnak, aki idén már a kategória bajnoki címéért küzdenek. ?k is itt hátul kezdték a pályafutásukat, bukásokkal és kínszenvedések árán sikerült tapasztalatot szerezve felküzdeniük magukat a sorozat elejére. Jelenleg ott tartunk, ahol a helyünk van ebben a rendkívül er?s mez?nyben. Alen stílusa most kezd kialakulni, és jó úton jár. Hiszünk valamennyien abban, hogy az elvégzett munka el?bb utóbb meghozza a gyümölcsét. Ez a sorozat nemcsak finanszírozható a számunkra, de a továbblépésünkhöz akár négy szezonon keresztül lehet?séget nyújthat. Elégedettek vagyunk az eddig elértekkel, hisz teljesen kezd? csapatként már 10-12 motorost és csapatát magunk mögött tudhatjuk. Azonban nem akarunk hátrad?lni, hisz vannak céljaink: az idény hátralév? versenyeit a legjobb húsz között kell befejeznünk stabilan, és ha nem is elvárás a pontszerzés, természetesen nem mondunk le egy esetleges bravúrról” – árulta el Kelemen Krisztián.

A bajnokság állása (Superstock 1000)

1. . Davide Giugliano (olasz, Althea Racing, Ducati 1098R) 115 pont, 2. Lorenzo Zanetti (olasz, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 104 pont, 3. Danilo Petrucci (olasz, Barni Racing Team, Ducati 1098R) 94,  pont, 4. Sylvain Barrier (francia, BMW Motorrad, BMW S1000 RR) 65 pont, … Gy?rfi Alen (magyar, Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) még nem szerzett pontot.

A következ? futamot szeptember 4-én, a Nürburgringen rendezik.


ugrás fel