Elégedetten gondol vissza az idei Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának futamaira Gy?rfi Alen. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa a 16. helyen végzett összetettben az év közben megszerzett 27 pontjával. Noha alig ért véget az idei szezon, Alen és menedzsmentje g?zer?vel dolgozik máris a 2013-as évadon, ugyanis a 22 éves versenyz? jöv?re mindenképpen a TOP 10-es pilóták közé szeretne bekerülni. Céljai elérése érdekében lecseréli a Hondáját egy üt?képesebb modellre – egyel?re még nem publikus, melyik márka lesz a befutó –, és az sem kizárt, hogy egy t?keer?s brit cég is Alen mögé áll.
– Milyen célokkal vágtál neki 2012-nek, és ezekb?l mi az, ami megvalósult?
Gy?rfi Alen: – Az idei szezonnak úgy vágtam neki, hogy a tavalyi tanuló évet követ?en, amikor is sikerült megismernem a pályákat, valamint a beállítások esetében is jelent?s tapasztalatokra tettünk szert, hogy minden futamot pontszerz?ként fejezzek be. Nos, ha azt veszem, hogy azokon a versenyeken, amikor megláttam a kockás zászlót, egy kivétellel mindig pontot szereztem, s?t, Monzában a 6. lettem, nyugodtan kijelenthetem, hogy majdnem teljes mértékben megvalósítottam a terveimet. Úgy érzem, a csapattal együtt jó munkát végeztünk idén.
– Ha mindent figyelembe veszel, elégedett vagy az idei teljesítményeddel?
– Lényegében igen, hiszen szinte mindent kihoztam a motorból. Persze nem felejthet? el, hogy volt pár nehéz futamom is az idén.
– Mivel tudtad az els? pillanattól kezdve, hogy messze a te Hondád a legöregebb technika a mez?nyben, miként voltál képes mégis ennyit javulni a tavalyi eredményedhez képest?
– Egyszer?en nem vettem figyelembe a technikai hátrányunkat, megismertem a pályákat, és tapasztaltabb lettem egy évvel és ez ennyit jelentett. Volt olyan eset is, például az évzáró Magny-Cours-ban rendezett versenyen, amikor többet is bevállaltam, mint kellett volna. De én ilyen vagyok, mindig, minden helyzetben ki akarom hozni az adott szituációból a maximumot, és nem pedig kesergek, hogy a többi versenyz?nek mennyivel jobb vagy könnyebb.
– Miután az id?mér?n a 2011-es teljesítményedhez képest átlagban tíz helyet javultál, és ez pontokban is alaposan jelentkezett a futamokon. Te miként érzed, mire elég, mire jó a megszerzett 27 egység?
– Konkrétan a 16. helyre a világbajnoki összesítettben, de ha a már említett utolsó futamon nem esek el, a 12. hely is meglehetett volna. De szerintem elégedettek lehetünk a tavalyi nulla pont után a mostani 27 egységgel, f?leg annak tükrében, hogy tíz futamból csak hat alkalommal szereztem csak pontot, mert egy nagydíjat, a portimao-i versenyt kihagytam, kett?n elestem, és egy futamon sajnos nem jött össze a pontszerzés. Szóval összességében jól sikerült az évem, és bízom abban, hogy 2013-ban sikerül megint legalább ennyit fejl?dnöm.
– A további el?relépéshez bizony technikában is el?re kell lépni. Még egy versenyt is kihagytál, csak meglegyen az anyagi háttere a cserének. Hol tart az ügy? Melyik márka a befutó?
– Így van, de err?l még nincs végleges döntés, hogy melyik márka legyen a befutó. Ha minden igaz, akkor meglesz a motorváltás, mert ha fejl?dni, el?rébb lépni szeretnék, akkor ezt meg kell tennünk. Jelenleg a tárgyalások folynak, sok függ attól, hogy a szponzoraim, támogatóim mennyire tudnak jöv?re segíteni.
– A szezon végén Londonban voltál több napon keresztül. Esetleg valamilyen brit szponzor felfigyelt Rád?
– Igen kint voltam, és szerencsére felfigyelt rám egy külföldi szponzor. Sajnos a tárgyalások megszakadtak, mert sürg?s ügyben el kellett utaznia Londonból, de már jelezte, lesz folytatása a dolgoknak, és még az idén újra tárgyalóasztalhoz ülünk. Így leginkább maradt a nézel?dés egy nagyon jó barátommal, aki a Superbike TV munkatársa.
– Miként alakul az idei esztend? hátralév? heteiben az életed? Mikor kezded meg a felkészülést 2013-ra?
– Most még egy hétig a pihenésé és a lazulásé a f?szerep, de utána már elkezdek edzeni. Idén menedzseremnek, Kelemen Krisztiánnak hála, lehet?ségem nyílik arra, hogy a futásokon valamint a konditermi edzéseimet motokrosszozással is kiegészítsem. Azaz az el?ttem lév? hónapokban a fizikai felkészülésen lesz a f? hangsúly.
– Csapatvezet?ként három társadat segítetted az idén. Mennyire voltál elégedett az ? teljesítményükkel?
– Valamennyiük eredményével elégedett voltam, és ami számomra nagyon fontos, egész évben igazi csapatként szerepeltünk, legyen éppen bármelyikünkr?l szó. Gyutai Adrián 125 GP kategóriában 2007 után az els? magyar motorosként nyert Magyarországnak nemzetközi bajnoki címet, miután öt futamgy?zelemmel megnyerte az Alpok Adriát, valamint egy nagyon peches id?mér?t követ?en tizenhárom helyet jött el?re, és lett 20. az Európa-bajnokságon. Nagy Gy?z? valamennyi versenyén, ahol rajthoz tudott állni, a dobogóra állhatott, és a f?szerel?mként is fantasztikus munkát végzett. Végül, de nem utolsó sorban Kis Viktória is valóra váltotta az álmát, és els? magyar n?ként szerzett pontot a Superbike kategóriában egy nemzetközi versenyen férfiak között. Ha a tehetségéhez tökéletes anyagi háttér fog párosulni – amit nagyon megérdemelne –, biztos vagyok abban, hogy a legeredményesebb magyar n?i motoros válhat majd bel?le.
Legutóbbi hozzászólások