Amíg Monzában a fantasztikus 6. helyen zárta az idei Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának harmadik futamát Gy?rfi Alen, és ezzel összetettben már a 11. pozícióban várja a folytatást. Most újra itt a lehet?ség, hogy a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyz?je bizonyítsa, hogy ebben az évben már a középmez?ny elején kell vele számolni.
Tavaly itt Misanóban egy egészen kiváló rajt után nem tudta a versenyt befejezni, ugyanis az egyik szabadkártyás motoros a második körben egyszer?en felöklelte. Most mindenképpen javítani akar, f?leg úgy, hogy az elmúlt egy hónap alatt rendkívül kiéhezett a versenyzésre, ráadásul lelkileg nagyon feldobta, hogy csapattársai – Gyutai Adrián (vezeti a 125 GP bajnokságát), Kis Viktória és Nagy Gy?z? – remekül helyt állnak Közép-, és Kelet-Európa legnívósabb versenysorozatában, az Alpok-Adria Bajnokságban.
Györfi Alen idei utolsó versenyén a legendás monzai ringen egy fantasztikus rajtot követ?en – a 15. helyr?l indulva az els? kanyarban már a hatodik volt – a bravúros 6. helyen zárt, amivel feljött az összetettben a 11. pozícióba. Majd egy hónap telt el azóta, így nem csoda, hogy igencsak motiváltan várja a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa a hétvégi, Misanóban rendezend? Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának negyedik bajnoki futamát. Alen mindenképpen jó esélyekkel várja a hétvégét, és a várakozását az eddigi ragyogó szereplés is alátámasztja. A tavalyi három nap alatt folyamatosan gyorsult, és a pénteki els? szabadedzéshez képest – 1:45.073 – a vasárnapi futamig több mint két és fél másodpercet gyorsult (1:42.440), ráadásul a második id?mér?n, amikor esett az es?, a nyolcadik legjobb id?t motorozta. Noha nem rajong az olasz pályáért, a tavalyi adatok kielemzése és az idei remeklés után a 22 éves versenyz? mégis bizakodva várja a hétvégét.
„Az igazat megvallva a misanói ring nem tartozik a kedvenceim közé, de ?szintén remélem, hogy ez a hétvége után változni fog. A motor futóm?vének beállításán még dolgoznunk kell, de bízom abban, hogy gyorsan rátalálunk a megfelel? irányra. Nagyon motivált vagyok, ráadásul egy új sisakdizájnnal indulok a versenyen, aminek premierjén mindenképpen pontszerz?ként szeretnék zárni a futamon” – fogalmazott Gy?rfi Alen.
A csapattulajdonos, Kelemen Krisztián úgy véli, motorosa ismét képes lesz a pontszerzésre, és a monzai bravúros 6. hely ellenére még mindig nem elvárás Alennel szemben, hogy a legjobb tízben végezzen.
„Tavaly kiütötték Alen alól a versenygépét, de bízom abban, hogy az idei futamon célba ér, s?t, ismét egy csattanós választ ad azoknak, akik kételkednek a tehetségében. A cél továbbra is a biztos pontszerzés, hisz nagyon er?s ellenfelekkel kell felvenni a harcot. Egyértelm?en látszik idén, hogy Alen fejl?dése töretlen, és a csapat új felállásában is kezd teljesen összeérni, ami akár itt Misanóban is egy újabb sikert eredményezhet. Az eddigi futamokon tapasztalt meglehet?sen változó id?járással szemben ezúttal szinte nyári meleg várható, így számítanunk kell arra, hogy a motor esetleges melegedése okozhat némi lóer? visszaesést, ám ezt a futóm? tökéletesebbre hangolásával ellensúlyozzuk. Miután a csapatunk köt?dik a Hungaroringhez, így mindenképpen egy jó eredménnyel szeretnénk fejet hajtani a tragikus hirtelenséggel elhunyt Frank Tamás emléke el?tt” – jelentette ki Kelemen Krisztián, aki elárulta, hogy amíg Alen a pályán harcol a pontokért, addig ? két csapattal is tárgyal az esetleges jöv?beni együttm?ködésr?l. Mint a menedzser elmondta, motorosa esetleges újabb remeklése az ? pozícióját is er?sítené a zöld asztal mellett.
Misano (San Marino)
A pálya neve: Misano World Circuit
Pálya hossza: 4226 m
Pole pozíció: a pálya jobb oldalán
Bal kanyarok száma: 6
Jobb kanyarok száma: 10
Irány: az óramutató járásával megegyez?
Célegyenes hossza: 510 m
Körrekord a Superstock 1000-es kategóriában: 1:38.825 – Davide Giugliano (2011)
2011 – versenyben futott leggyorsabb kör: 1:38.825 – Davide Giugliano (Althea Racing)
2011 – pole pozíció: 1:39.118 – Danilo Petrucci (Barni Racing Team)
2011 – verseny gy?ztese: Davide Giugliano – Althea Racing
Misano röviden
Az 1969-ben épített pályán el?ször 1972-ben rendezték meg az els? nemzetközi motorversenyt, és 1993-ban építették át, valamint a kiszolgáló épületek is megújultak. A gyönyör?, technikás pálya sajnos ugyanebben az évben a tragédiák ringje is lett: szeptember 5-én a gyorsasági motoros-világbajnokság 500 köbcentis kategóriájának egyik legjobbja, a vb-címmel rendelkez? Wayne Rainey akkorát bukott, hogy eltörte a gerincét, és ez le is zárta a pályafutását.
2006-ban újabb felújítás következett – például elérte a jelenlegi hosszát az aszfaltcsík –, és egy évre rá visszatért ide a gyorsasági motoros-világbajnokság. Aztán jött egy újabb tragédia: 2010. szeptember 5-én – napra pontosan Rainey balesete után 17 évvel – a Moto2 futamán Shoya Tomizawa elveszítette uralmát a motorja felett, elesett, és a közvetlenül mögötte száguldó Scott Reading és Alex de Angelis is áthajtott rajta. A 20 éves japán versenyz? belehalt a sérüléseibe.
A hétvégi Superstock 1000-es misanó-i futam menetrendje
Június 8., péntek
08.45-10.15: motorok technikai átvétele
11.00-11.30: els? szabadedzés
14.45-15.15: els? id?mér? edzés
Június 9., szombat
09.00-09.30: második szabadedzés
17.05-17.35: második id?mér? edzés
Június 10., vasárnap
09.00-09.10: bemelegítés
10.30: verseny (14 kör – 59,164 Km)
A futamot az Eurosport2 él?ben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a Facebookon.
Legutóbbi hozzászólások