Legutóbb sajnos anyagi megfontolásokból kihagyta a portimaói futamot az idei Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának magyar versenyz?je, Gy?rfi Alen. A majd egy hónapos szünetet követ?en a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa a Magny-Coursban rendezend? zárófutamon mindenképpen pontszerzéssel tenné fel idei sikeres szereplésére a koronát. Egy biztos, szerencsés esetben még az összetettbeli 12. hely is elérhet? Alen számára, éppen ezért a jelenleg 27 pontjával a bajnoki 15. helyen álló versenyz? – akinek a remélt összetettbeli 12. helyhez mindössze hét egység a hátránya – élete futamát szeretné futni vasárnap. Ha a francia versenyen is képes lesz annyit javulni a tavalyi eredményéhez képest – a 29. helyr?l rajtolva a 23. lett –, mint idén valamennyi helyszínen, akkor az sem kizárt, hogy akár a legjobb tíz között végezzen a futamon.
Györfi Alen idei utolsó versenyén, a legendás német pályán, Nürburgringen folytatta korábbi bravúros szerepléseit – Imolában a 12., Monzában a 6., Aragonban és Brno-ban a 14., míg Silverstone-ban a 12. lett –, és az öt pontot ér? 11. helyen fejezte be a futamot, úgy, hogy egy péntek reggeli baleset következtében megrepedt térdkaláccsal versenyezte végig az egész hétvégét. A sérülése már a múlté, és anyagi megfontolásokból kihagyott portugál versenyt követ?en a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának zárófutamán mindenképpen pontszerz?ként fejezné be a meglehet?sen sikeresnek nevezhet? 2012 idényt. Alen ugyanis a 2011-es szezonhoz képest minden pályán hatalmasat fejl?dött, átlagban több mint tíz helyet javított a rajtpozícióján, és a tavalyi nulla pontjával szemben jelenleg 27 egység áll a neve mellett, amivel összetettben a 15. pozícióban várja a hétvégi folytatást.
Tavaly a futamot a pole pozícióból induló Danilo Petrucci nyerte meg a BMW-s Lorenzo Zanetti és a 2012-es pontversenyt vezet? Sylvain Barrier el?tt. A francia versenyz? idei legnagyobb riválisa, Eddi La Marra imolai bukását követ?en kénytelen volt kihagyni a 2011-es magny-cours-i futamot.
A 14 körös versenyen Gy?rfi Alennek létfontosságú lett volna, hogy a számára teljesen ismeretlen francia ringen minél több kört tehessen meg, ám a tréningek folyamán technikai problémák hátráltatták. Alen a szombat délel?tti második szabadedzést installációs köre után azonnal kénytelen volt befejezni. A második id?mér? edzésre a hibát kijavították, ám a pálya ismerete hiányában, meg kellett, hogy elégedjen a 29. rajthellyel. A futam alatt ugyan hiányoztak az elmulasztott körök, ám fantasztikus els? körének köszönhet?en, hat helyet el?re lépve, a 23. helyen fejezte be a versenyt.
Idén mindenképpen abban reménykedik a 22 éves motoros, hogy a legjobb 15 közül rajtolhat el, és ha a technika ezúttal nem hátráltatja, akkor akár egy újabb TOP 10-es hellyel zárhatná le a 2012-es szezonját.
„Már nagyon vártam ezt a hétvégét, hiszen éppen négy hetet hagytam ki, és már nagyon hiányzott a versenyzés, kell már a szervezetemnek az ilyenkor szokásos adrenalin-löket. Tavaly nem volt szerencsém, elektronikai hiba hátráltatott, ami remélem, hogy idén messze elkerül az idényzárón. Mindenképpen szeretnék pontszerz?ként búcsúzni a szezontól, mert az azt jelentené, hogy mindenképpen a legjobb tizenöt között zárnám az évet összetettben. Ez f?leg annak tükrében jelent sikert, hogy a teljes mez?nyt tekintve az én motorom a legrégebbi technika. Miközben a saját versenyemen szeretnék minél jobban szerepelni, ugyanakkor szurkoló is leszek, hiszen Adrián ezen a hétvégén a spanyolországi Albacete-ben áll rajthoz az Európa-bajnokságon. Remélem mindkett?nk mellé áll a szerencse is, és eredményes évet zárunk” – fogalmazott Gy?rfi Alen.
A csapattulajdonos is abban bízik, hogy a tavalyi eredményét Alen jelent?sen megjavítva a pontszerz?k között ér célba, mégpedig olyan helyen, hogy azzal képes legyen el?re lépni az összetettben is. Kelemen Krisztián úgy érzi, ezúttal sem lesz gond, és a zárófutamon versenyz?je újabb értékes bajnoki pontokkal teheti fel a koronát a francia pályán idei eredményes szereplésére.
„Bízom benne, hogy az egész idényhez méltó eredménnyel, és minimum négy ponttal fejezzük be az évadzáró futamot. Ez jó alapot jelentene a következ? szezonra való felkészülésre, hisz a terveink szerint a 2013-ban is ebben a sorozatban, de egy üt?képesebb motorral a TOP 10-et t?zzük ki magunk elé, ami abszolút nem elérhetetlen Alen számára sem. A tavalyi futamot nem jó el?jelekkel kezdtük hisz technikai probléma miatt két edzést is ki kellett hagynunk, de úgy vélem, a kevés tapasztalat szerintem nem lesz hátrányunkra, mert Alen fejl?dése ebben az évben töretlen a mez?ny leggyengébb motorjának nyergében. A kihagyott verseny miatt már nagyon ki van éhezve a megmérettetésre a versenyz?m, és hatalmas elszántsággal akarja bebizonyítani, érdemes arra, hogy a további karrierjét is egyengessem” – ecsetelte Kelemen Krisztián.
Magny-Cours (Franciaország)
A pálya neve: Circuit de Nevers
Építve: 1961
Pálya hossza: 4411 m
Pálya szélessége: 10,4 m – 18 m
Pole pozíció: a pálya jobb oldalán
Kanyarok száma: 20 (9 bal és 11 jobb)
Célegyenes hossza: 250 m
Irány: az óramutató járásával megegyez?
Bokszok száma: 48
Paddock területe: 40 000 m2
Körrekord a Superstock 1000-es kategóriában: 1:41.335 – Danilo Petrucci (2011)
2011 – versenyben futott leggyorsabb kör: 1:41.447 – Lorenzo Zanetti (BMW Motorrad Italia Superstock)
2011 – pole pozíció: 1:41.335 – Danilo Petrucci (Barni Racing Team)
2011 – verseny gy?ztese: Danilo Petrucci – (Barni Racing Team)
Magny-Cours – a számok tükrében
1959 – a Niévre-t?l 15 kilométerre fekv? Magny-Cours település környékén Jean Bernigaud, a mintegy 1500 f?s lakosságú község akkori fiatal polgármesterének kezdeményezésére megépült az els? gokart pálya
1961 – hivatalosan is megnyitotta kapuit a Jean Behra – 1959-ben elhunyt francia autóversenyz? – nevét visel? 2 kilométer hosszú pálya
1971 – felavatták a 3,850 kilométerre b?vített Jean Behra Circuit-ot
1988 – a Jean Behra nevét visel? ring teljesen megváltozott. November 18-án, a francia elnök, François Mitterrand látogatást tett azon a pályán, amely már Formula-1-es versenyautók fogadására is készen állt.
1989 – felavatták az új magny-cours-i ringet, amely a Francia Nagydíjaknak is otthont adott
1991 – az els? Francia Nagydíj július 7-én, több mint 100 000 néz? részvételével
1995 – a pálya épületeinek felújítása
2003 – els? alkalommal rendezik meg a Superbike világbajnokság futamait
2009 – 1991 óta els? alkalommal nem rendezték meg az autósportok királykategóriájának ( Forma-1) futamait, a Superbike világbajnokság futamait 2012-ig biztosították
2011 – a pálya fennállásának 50. évfordulóját ünnepli
Az idei futamon négy magyar motoros indul: Gy?rfi Alen (Superstock 1000), Talmácsi Gábor, ifjabb Tóth Imre és Németh Balázs (Supersport).
Menetrend:
Október 5., péntek
08.45-10.15: motorok technikai átvétele
11.00-11.30: els? szabadedzés
14.45-15.15: els? id?mér? edzés
Várható id?járás: 23 °C (napos)
Október 6., szombat
09.00-09.30: második szabadedzés
17.05-17.35: második id?mér? edzés
Várható id?járás: Szombat: 19 °C (felh?s)
Október 7., vasárnap
09.00-09.10: bemelegítés
10.30: verseny (14 kör – 61,754 Km)
Várható id?járás: Vasárnap: 19 °C (napos)
A futamot az Eurosport2 él?ben közvetíti – vasárnap 10.30 –, míg a szurkolók a hétvége eseményeit folyamatosan nyomon követhetik a facebook-on.
A Superstock 1000-es bajnokság állása
1. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000 RR) 133 pont, 2. Eddi La Marra (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 130, 3. Bryan Staring (Team Pedercini, Kawasaki ZX-10R) 111, 4. Jeremy Guarnoni (MRS Kawasaki, ZX-10R) 98, 5. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia, Ducati 1199 Panigale) 91,… 15. Gy?rfi Alen (MetalCom-Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 27.
Legutóbbi hozzászólások