Két perces videóban számol be a Japán sötét oldaláról érkező hiper csupasz MT-09-es fejlesztésének egy érdekes részletéről a Yamaha. Mivel a legújabb háromhengeres CP3-as blokkal szerelt motorjuk megugorja a legkegyetlenebb EU5 szabványokat, tehát többek között baromi halk, úgy érezték, hogy az óriás vállalatukat sokévtizede vezető ”Jin-Ki Kanno” (szabad fordításban: válj eggyé a géppel) szemlélet nem igazán érvényesül a 21-es modellben. Így hát visszaküldték a brigádot a tervezőasztalhoz. Első lepésként a háttérzajt csökkentették a legalacsonyabbra egy újratervezett váltóval. Majd a nyomaték érzetét akarták a motorhanggal kifejezni, így került egy új kipufogórendszer a motor alá ami a korábbi három helyet 1.5 kamrát rejt belül és a szimpla kivezetés helyett két szimmetrikus kipufogó nyílással rendelkezik kívül.
Ezért szól sztereóban, írják róla az angolok… De nem csak a kiömlő levegőt hangoltak újra, hanem a beömlőt is. Kaptak ugyanis egy skiccet a hármas légbeömlőről amitól a csapat egységesen gótikus templomok orgonaisípjait vizionálta, de nem sokat flesselgethettek, mivel a fejlesztési szakaszban 50(!) prototípust dolgoztak ki a beömlő levegő vezetésére mire megtalálták a tökéletes orgánumot, amit három teljesen különböző hosszúságú és átmérőjű légbeömlő produkál. Nem semmi meló, kár, hogy a vásárlok nagy része azonnal le veszi a kipufogót, hogy tuning csövet rakjon a helyére.
Legutóbbi hozzászólások