Noriyuki Haga és Andrew Pitt maradnak a Yamaha Motor Italia csapatnál, és 2006-ban is R1-gyel versenyeznek a Superbike világsorozatban. Az SBK-ban idén debütált motor fejlesztésében mindketten kivették részüket: Haga rekordszámú alkalommal állhatott dobogóre (tízszer), ebb?l kétszer nyert, a vb-összetettben pedig bronzérmes helyen zárt. Ausztrál kollégája nyolcadik lett a végelszámolásnál, éves legjobb eredménye egy negyedik helyezés volt a katari nyitófutamon.
Az olaszországi központtal m?köd? együttes a hangvillások gyári csapatának tekinthet?, a Yamaha Motor Europe közvetlen támogatását élvezik. A 2006-os motor összerakása már megkezd?dött, az els? téli tesztelésre november 14-15-én kerül sor a helyükön meger?sített Haga és Pitt révén.
Noriyuki Haga: ‘Sokat fejl?dtünk idén, emelked? tendenciával zártuk az évet. Ami engem illet, mindig is Yamahával szerettem volna versenyezni, tehát különösen boldog vagyok a megállapodás miatt. Az els? évünk nagyon pozitív volt, igazán kár lett volna, ha nincs folytatás és a megszerzett tapasztalatokat nem tudjuk kiaknázni. A Yamaha tudja, mi kell nekem ahhoz, hogy versenyben legyek a világbajnokságért, számomra pedig fontos, hogy tudjam: mellettem állnak. 2000-ben nagyon közel voltunk a cím elhódításához, de most még er?sebb bennem a motiváció. Világbajnoknak lenni – ez álmaim netovábbja, és tudom, hogy a Yamahával ez az álom megvalósulhat.’
Andrew Pitt: ‘Mikor a tavalyi szerz?désemet aláírtam, tudtam, hogy a 2006-os évre is szükség lesz, hogy a munkánk ténylegesen meghozza gyümölcsét. Ezért elégedettséggel tölt el, hogy a csapattal maradhatok, és folytathatjuk a közösen megkezdett utat. A Yamaha Motor Italiával jó dolgozni, az pedig, hogy nyer? motorunk van, többször bebizonyosodott. Tudjuk, mi kell a továbblépéshez, és azt hiszem, egy év tapasztalattal a hátam mögött a Superbike-ról és a Pirelli abroncsairól a jöv? szezonban meg tudom mutatni, mire vagyok képes.’
Laurens Klein Koerkamp, a Yamaha Motor Europe versenyigazgatója: ‘2005-ben csúszással kezdtük az SBK-programunkat. Azt mondtuk, hogy az évad els? felét feltesszük a motor tökéletesítésére, és az eredményeket az év vége felé várjuk. A szezon felénél már jelent?sen javult a teljesítmény, ledolgoztuk hátrányunkat a legjobb csapatokkal szemben. 2006-ban kihasználhatjuk mindazt, amit idén megtanultunk. Van egy-egy jó alapbeállításunk az összes pályára, egy éves tapasztalatunk és néhány futóm?-fejlesztésünk az YZF-R1-hez. Az együttest továbbra is Massimo Meregalli vezeti, Haga és Pitt meger?sítése pedig szavatolja a folyamatosságot. A tapogatózás, tanulás évének vége, most már határozottan tudjuk, mi kell a végs? gy?zelemhez. Nem lesz könny?, de ez a célkit?zésünk.’
Legutóbbi hozzászólások